Spontánní pohybové činnosti a hry v režimu dne mateřské školy
Spontaneous Movement Activities and Games in the Daily Regime of a Nursery School
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8580Identifiers
Study Information System: 21639
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Pokorný, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem bakalářské práce bylo zjistit obsah, rozsah pohybových činností a her ve spontánních aktivitách režimu dne mateřské školy ve vztahu k některým vybraným faktorům. Zjistit, jaké podmínky jsou v mateřských školách pro pohybové aktivity a k j a k ým spontánním aktivitám a spontánním pohybovým aktivitám děti inklinují ve spontánní hře a co ovlivňuje jejich výběr. Byly použity tylo metody: pozorování se záznamem, experiment a řízené interview s výběrem hračky Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The objective of this bachelor thesis was to find out the content and scope of movement activities and games in spontaneous activities in the kindergarten's day regime in relation lo s o m e selected factors. Another objective was to learn what arc the conditions for movement activities in kindergartens and to which spontaneous activities and spontaneous movement activities children incline when playing spontaneously and which factors affect their choice. The following methods were applied: observation, experiment, m a n a g e d interview and entries in registration sheets. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)