Zobrazit minimální záznam

Využití nálady na Twitteru k predikcím trhu
dc.contributor.advisorKrištoufek, Ladislav
dc.creatorHynek, Jan
dc.date.accessioned2017-07-04T09:54:55Z
dc.date.available2017-07-04T09:54:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85766
dc.description.abstractV této práci jsem se zabýval krátkodobým vlivem Twitteru na trhy. Staho- val jsem anglické tweety z období mezi 9. březnem a 4. dubnem, společně s tweety obsahující slova a hashtagy "apple", "microsoft", "boeing", "cocacola". Následně jsem zkoumal pomocí multinomiální a binomiální penalizované logi- stické regrese, jestli je možné predikovat trhy pomocí frekvence slov na trhu. Po použití out-of-sample predikce jsem zjistil, že tato metoda není vhodná pro predikci trhů, ale může poskytnout ex-post zajímavý vhled do vztahu sociálních sítí a trhů. 1cs_CZ
dc.description.abstractIn this work I examine the short-time relationship of Twitter on the markets. I had been downloading English tweets in the period between 9th March and 4th April and also tweets containing words and hashtags "apple", "microsoft", "boe- ing", "cocacola". Afterwards, I investigate the predictive power of frequency of individal words on the marke using multinomial and binomial penalised logistic regression. I conclude that this method cannot be used for prediction, but can provide interesting insight ex-post. 1en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsentiment twitter market predictionen_US
dc.titleStock market prediction using Twitteren_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-13
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId188007
dc.title.translatedVyužití nálady na Twitteru k predikcím trhucs_CZ
dc.contributor.refereeKřehlík, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této práci jsem se zabýval krátkodobým vlivem Twitteru na trhy. Staho- val jsem anglické tweety z období mezi 9. březnem a 4. dubnem, společně s tweety obsahující slova a hashtagy "apple", "microsoft", "boeing", "cocacola". Následně jsem zkoumal pomocí multinomiální a binomiální penalizované logi- stické regrese, jestli je možné predikovat trhy pomocí frekvence slov na trhu. Po použití out-of-sample predikce jsem zjistil, že tato metoda není vhodná pro predikci trhů, ale může poskytnout ex-post zajímavý vhled do vztahu sociálních sítí a trhů. 1cs_CZ
uk.abstract.enIn this work I examine the short-time relationship of Twitter on the markets. I had been downloading English tweets in the period between 9th March and 4th April and also tweets containing words and hashtags "apple", "microsoft", "boe- ing", "cocacola". Afterwards, I investigate the predictive power of frequency of individal words on the marke using multinomial and binomial penalised logistic regression. I conclude that this method cannot be used for prediction, but can provide interesting insight ex-post. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV