Stock market prediction using Twitter
Využití nálady na Twitteru k predikcím trhu
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85766Identifiers
Study Information System: 188007
Collections
- Kvalifikační práce [18445]
Author
Advisor
Referee
Křehlík, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics and Finance
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
13. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (English)
sentiment twitter market predictionV této práci jsem se zabýval krátkodobým vlivem Twitteru na trhy. Staho- val jsem anglické tweety z období mezi 9. březnem a 4. dubnem, společně s tweety obsahující slova a hashtagy "apple", "microsoft", "boeing", "cocacola". Následně jsem zkoumal pomocí multinomiální a binomiální penalizované logi- stické regrese, jestli je možné predikovat trhy pomocí frekvence slov na trhu. Po použití out-of-sample predikce jsem zjistil, že tato metoda není vhodná pro predikci trhů, ale může poskytnout ex-post zajímavý vhled do vztahu sociálních sítí a trhů. 1
In this work I examine the short-time relationship of Twitter on the markets. I had been downloading English tweets in the period between 9th March and 4th April and also tweets containing words and hashtags "apple", "microsoft", "boe- ing", "cocacola". Afterwards, I investigate the predictive power of frequency of individal words on the marke using multinomial and binomial penalised logistic regression. I conclude that this method cannot be used for prediction, but can provide interesting insight ex-post. 1