Stock market prediction using Twitter
Využití nálady na Twitteru k predikcím trhu
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85766Identifikátory
SIS: 188007
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křehlík, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
13. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (anglicky)
sentiment twitter market predictionV této práci jsem se zabýval krátkodobým vlivem Twitteru na trhy. Staho- val jsem anglické tweety z období mezi 9. březnem a 4. dubnem, společně s tweety obsahující slova a hashtagy "apple", "microsoft", "boeing", "cocacola". Následně jsem zkoumal pomocí multinomiální a binomiální penalizované logi- stické regrese, jestli je možné predikovat trhy pomocí frekvence slov na trhu. Po použití out-of-sample predikce jsem zjistil, že tato metoda není vhodná pro predikci trhů, ale může poskytnout ex-post zajímavý vhled do vztahu sociálních sítí a trhů. 1
In this work I examine the short-time relationship of Twitter on the markets. I had been downloading English tweets in the period between 9th March and 4th April and also tweets containing words and hashtags "apple", "microsoft", "boe- ing", "cocacola". Afterwards, I investigate the predictive power of frequency of individal words on the marke using multinomial and binomial penalised logistic regression. I conclude that this method cannot be used for prediction, but can provide interesting insight ex-post. 1