Zobrazit minimální záznam

Specifics of education process in a patient with cataract
dc.contributor.advisorTomová, Šárka
dc.creatorČádová, Jana
dc.date.accessioned2017-06-27T10:02:33Z
dc.date.available2017-06-27T10:02:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85586
dc.description.abstractBakalářská práce na téma "Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem" je zaměřena na edukační činnost sestry u pacientů po operaci katarakty. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část práce seznamuje s šedým zákalem, jeho historií a druhy. Přibližuje edukační proces sestry a ošetřovatelskou péči u pacienta po operaci katarakty. Empirická část popisuje výsledky průzkumného dotazníkového šetření, které se uskutečnilo v pěti pražských nemocnicích. Na průzkumu se podílely dva soubory respondentů, sestry pracující na očních klinikách/oddělení a pacienti po operaci katarakty. V závěru práce, v kapitole diskuse, jsou shrnuty výsledky průzkumného šetření, z nichž je patrná shoda mezi sledovanými soubory, například ve zvolené formě edukace. Dále byly potvrzeny rozdílné názory respondentů v otázce přítomnosti rodinného příslušníka při edukaci.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis on a topic "Specifics of the education process in a patient with cataract" is focused on the educational activities of a nurse in patients after a cataract surgery. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part concerns cataract, history and types. It describes the educational process of nurses and nursing care for patients after cataract surgery. The practical part describes results of the exploratory questionnaire survey, which was held in five Prague hospitals. The exploratory involved two groups of respondents, ophthalmic nurses working in clinics/departments and patients who have undergone cataract surgery. Results of the questionnaire survey are summarised at the end of the thesis, in chapter discussion. They show that observed populations are similar, for example in the selected form of education. Furthermore, the different opinions were confirmed, such as the question of family member's presence during the education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectEdukační procescs_CZ
dc.subjectpacientcs_CZ
dc.subjectpooperační péčecs_CZ
dc.subjectšedý zákalcs_CZ
dc.subjectEducation processen_US
dc.subjectpatienten_US
dc.subjectpostoperative careen_US
dc.subjectcataracten_US
dc.titleSpecifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-06
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId178086
dc.title.translatedSpecifics of education process in a patient with cataracten_US
dc.contributor.refereeKřivková, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce na téma "Specifika edukačního procesu u pacienta s šedým zákalem" je zaměřena na edukační činnost sestry u pacientů po operaci katarakty. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část práce seznamuje s šedým zákalem, jeho historií a druhy. Přibližuje edukační proces sestry a ošetřovatelskou péči u pacienta po operaci katarakty. Empirická část popisuje výsledky průzkumného dotazníkového šetření, které se uskutečnilo v pěti pražských nemocnicích. Na průzkumu se podílely dva soubory respondentů, sestry pracující na očních klinikách/oddělení a pacienti po operaci katarakty. V závěru práce, v kapitole diskuse, jsou shrnuty výsledky průzkumného šetření, z nichž je patrná shoda mezi sledovanými soubory, například ve zvolené formě edukace. Dále byly potvrzeny rozdílné názory respondentů v otázce přítomnosti rodinného příslušníka při edukaci.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis on a topic "Specifics of the education process in a patient with cataract" is focused on the educational activities of a nurse in patients after a cataract surgery. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part concerns cataract, history and types. It describes the educational process of nurses and nursing care for patients after cataract surgery. The practical part describes results of the exploratory questionnaire survey, which was held in five Prague hospitals. The exploratory involved two groups of respondents, ophthalmic nurses working in clinics/departments and patients who have undergone cataract surgery. Results of the questionnaire survey are summarised at the end of the thesis, in chapter discussion. They show that observed populations are similar, for example in the selected form of education. Furthermore, the different opinions were confirmed, such as the question of family member's presence during the education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV