Show simple item record

From the public art museum to a small non-commercial gallery
dc.contributor.advisorAlt, Jaroslav
dc.creatorKučera, Jakub
dc.date.accessioned2020-08-25T18:37:15Z
dc.date.available2020-08-25T18:37:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85577
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá postupným vývojem evropských výstavních institucí výtvarného umění, jejichž moderní etapu můžeme pozorovat od počátku 19. století až do současnosti. Začátek moderní fáze je obecně charakterizován dobou, kdy se začala zakládat veřejná muzea umění. Od tohoto bodu se bude práce zabývat vývojovou linií uměleckých výstavních institucí až do její současné podoby. Práce sleduje institucionální změnu výstavních prostorů, která však není vnímána jako samostatný a na společnosti nezávislý proces. Naopak tuto postupnou proměnu staví do společenských, politických a kulturních souvislostí. Přes moderní institucionální kritiku se dostává až po současné evropské trendy, které nutně ovlivňují i jinak specifické prostředí českých výstavních institucí. Onu prvotní institucionální strukturu formovanou veřejnou potřebou a národním sjednocováním dává do souvislostí se současnou českou situací, která ve vazbě na aktuálně nastavené oficiální výstavní instituce reaguje zakládáním malých galerií fungujících na komunitním principu.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the topic of the gradual development of European art exhibition institutions whose modern stage dates to the early 19th Century and continues to the present. The characterization of the beginning of this modern phase is generally associated with the commencement of establishing first public art museums. The thesis will outset from this period in art history and focus on the linear evolution of art exhibition institutions to its present form. The thesis comments on an institutional change of exhibition space which is not perceived as a separate and socially independent process. On the contrary the work puts this gradual transformation into social, political and cultural contexts. Through the topic of modern institutional criticism the thesis moves to address contemporary European trends which severely affect the very specific environment of Czech exhibition institutions. The primary institutional structure, which was formed by the public demand and national unification, is here put into context of the current Czech situation which in response to the current official art institutions reacts by establishing small galleries which operate on a community basis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectčeské výstavní prostředícs_CZ
dc.subjectvýstavní institucecs_CZ
dc.subjectmuzeum uměnícs_CZ
dc.subjectmalá nekomerční galeriecs_CZ
dc.subjectnacionalismuscs_CZ
dc.subjectinstitucionální kritikacs_CZ
dc.subjectkomunitacs_CZ
dc.subjectCzech exhibition spaceen_US
dc.subjectexhibition institutionsen_US
dc.subjectart museumen_US
dc.subjectsmall non-commercial galleryen_US
dc.subjectnationalismen_US
dc.subjectinstitutional criticismen_US
dc.subjectcommunityen_US
dc.titleOd veřejného muzea umění k malé nekomerční galeriics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-06
dc.description.departmentObor Evropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
dc.description.departmentEuropean Cultural and Intellectual Historyen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId185040
dc.title.translatedFrom the public art museum to a small non-commercial galleryen_US
dc.contributor.refereeStejskalová, Lucie
dc.identifier.aleph002142597
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEuropean Cultural and Intellectual Historyen_US
thesis.degree.disciplineEvropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Obor Evropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::European Cultural and Intellectual Historyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csEvropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enEuropean Cultural and Intellectual Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá postupným vývojem evropských výstavních institucí výtvarného umění, jejichž moderní etapu můžeme pozorovat od počátku 19. století až do současnosti. Začátek moderní fáze je obecně charakterizován dobou, kdy se začala zakládat veřejná muzea umění. Od tohoto bodu se bude práce zabývat vývojovou linií uměleckých výstavních institucí až do její současné podoby. Práce sleduje institucionální změnu výstavních prostorů, která však není vnímána jako samostatný a na společnosti nezávislý proces. Naopak tuto postupnou proměnu staví do společenských, politických a kulturních souvislostí. Přes moderní institucionální kritiku se dostává až po současné evropské trendy, které nutně ovlivňují i jinak specifické prostředí českých výstavních institucí. Onu prvotní institucionální strukturu formovanou veřejnou potřebou a národním sjednocováním dává do souvislostí se současnou českou situací, která ve vazbě na aktuálně nastavené oficiální výstavní instituce reaguje zakládáním malých galerií fungujících na komunitním principu.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the topic of the gradual development of European art exhibition institutions whose modern stage dates to the early 19th Century and continues to the present. The characterization of the beginning of this modern phase is generally associated with the commencement of establishing first public art museums. The thesis will outset from this period in art history and focus on the linear evolution of art exhibition institutions to its present form. The thesis comments on an institutional change of exhibition space which is not perceived as a separate and socially independent process. On the contrary the work puts this gradual transformation into social, political and cultural contexts. Through the topic of modern institutional criticism the thesis moves to address contemporary European trends which severely affect the very specific environment of Czech exhibition institutions. The primary institutional structure, which was formed by the public demand and national unification, is here put into context of the current Czech situation which in response to the current official art institutions reacts by establishing small galleries which operate on a community basis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Obor Evropské kulturní a duchovní dějinycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021425970106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV