dc.contributor.advisor | Alt, Jaroslav | |
dc.creator | Kučera, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2020-08-25T18:37:15Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T18:37:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/85577 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá postupným vývojem evropských výstavních institucí výtvarného umění, jejichž moderní etapu můžeme pozorovat od počátku 19. století až do současnosti. Začátek moderní fáze je obecně charakterizován dobou, kdy se začala zakládat veřejná muzea umění. Od tohoto bodu se bude práce zabývat vývojovou linií uměleckých výstavních institucí až do její současné podoby. Práce sleduje institucionální změnu výstavních prostorů, která však není vnímána jako samostatný a na společnosti nezávislý proces. Naopak tuto postupnou proměnu staví do společenských, politických a kulturních souvislostí. Přes moderní institucionální kritiku se dostává až po současné evropské trendy, které nutně ovlivňují i jinak specifické prostředí českých výstavních institucí. Onu prvotní institucionální strukturu formovanou veřejnou potřebou a národním sjednocováním dává do souvislostí se současnou českou situací, která ve vazbě na aktuálně nastavené oficiální výstavní instituce reaguje zakládáním malých galerií fungujících na komunitním principu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis focuses on the topic of the gradual development of European art exhibition institutions whose modern stage dates to the early 19th Century and continues to the present. The characterization of the beginning of this modern phase is generally associated with the commencement of establishing first public art museums. The thesis will outset from this period in art history and focus on the linear evolution of art exhibition institutions to its present form. The thesis comments on an institutional change of exhibition space which is not perceived as a separate and socially independent process. On the contrary the work puts this gradual transformation into social, political and cultural contexts. Through the topic of modern institutional criticism the thesis moves to address contemporary European trends which severely affect the very specific environment of Czech exhibition institutions. The primary institutional structure, which was formed by the public demand and national unification, is here put into context of the current Czech situation which in response to the current official art institutions reacts by establishing small galleries which operate on a community basis. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | české výstavní prostředí | cs_CZ |
dc.subject | výstavní instituce | cs_CZ |
dc.subject | muzeum umění | cs_CZ |
dc.subject | malá nekomerční galerie | cs_CZ |
dc.subject | nacionalismus | cs_CZ |
dc.subject | institucionální kritika | cs_CZ |
dc.subject | komunita | cs_CZ |
dc.subject | Czech exhibition space | en_US |
dc.subject | exhibition institutions | en_US |
dc.subject | art museum | en_US |
dc.subject | small non-commercial gallery | en_US |
dc.subject | nationalism | en_US |
dc.subject | institutional criticism | en_US |
dc.subject | community | en_US |
dc.title | Od veřejného muzea umění k malé nekomerční galerii | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-06 | |
dc.description.department | Obor Evropské kulturní a duchovní dějiny | cs_CZ |
dc.description.department | European Cultural and Intellectual History | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 185040 | |
dc.title.translated | From the public art museum to a small non-commercial gallery | en_US |
dc.contributor.referee | Stejskalová, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 002142597 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | European Cultural and Intellectual History | en_US |
thesis.degree.discipline | Evropské kulturní a duchovní dějiny | cs_CZ |
thesis.degree.program | Historické vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Obor Evropské kulturní a duchovní dějiny | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::European Cultural and Intellectual History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Evropské kulturní a duchovní dějiny | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | European Cultural and Intellectual History | en_US |
uk.degree-program.cs | Historické vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá postupným vývojem evropských výstavních institucí výtvarného umění, jejichž moderní etapu můžeme pozorovat od počátku 19. století až do současnosti. Začátek moderní fáze je obecně charakterizován dobou, kdy se začala zakládat veřejná muzea umění. Od tohoto bodu se bude práce zabývat vývojovou linií uměleckých výstavních institucí až do její současné podoby. Práce sleduje institucionální změnu výstavních prostorů, která však není vnímána jako samostatný a na společnosti nezávislý proces. Naopak tuto postupnou proměnu staví do společenských, politických a kulturních souvislostí. Přes moderní institucionální kritiku se dostává až po současné evropské trendy, které nutně ovlivňují i jinak specifické prostředí českých výstavních institucí. Onu prvotní institucionální strukturu formovanou veřejnou potřebou a národním sjednocováním dává do souvislostí se současnou českou situací, která ve vazbě na aktuálně nastavené oficiální výstavní instituce reaguje zakládáním malých galerií fungujících na komunitním principu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis focuses on the topic of the gradual development of European art exhibition institutions whose modern stage dates to the early 19th Century and continues to the present. The characterization of the beginning of this modern phase is generally associated with the commencement of establishing first public art museums. The thesis will outset from this period in art history and focus on the linear evolution of art exhibition institutions to its present form. The thesis comments on an institutional change of exhibition space which is not perceived as a separate and socially independent process. On the contrary the work puts this gradual transformation into social, political and cultural contexts. Through the topic of modern institutional criticism the thesis moves to address contemporary European trends which severely affect the very specific environment of Czech exhibition institutions. The primary institutional structure, which was formed by the public demand and national unification, is here put into context of the current Czech situation which in response to the current official art institutions reacts by establishing small galleries which operate on a community basis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Obor Evropské kulturní a duchovní dějiny | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021425970106986 | |