Zobrazit minimální záznam

Homeschooling
dc.contributor.advisorTomková, Anna
dc.creatorPumrová, Noemi
dc.date.accessioned2017-06-15T07:40:29Z
dc.date.available2017-06-15T07:40:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84820
dc.description.abstractThe goal of the thesis is to specify the position of homeschooling in the Czech Republic and to discuss its effectiveness in the fulfilment of the common educational aims. For this reason, the theoretical part is firstly dealing with the common educational aims, and their official formulation in the Czech Republic. The thesis then continues to focus on homeschooling and its capabilities in fulfilling these aims, in which these areas are crucial: the family as an environment where learning takes place, current legislation, individualization, socialisation, and the change from home-schooling to regular schooling. The afore mentioned area is discussed in more detail in the research part of the thesis, where we find the statements of the graduates of homeschooling which were gained through a questionnaire. As a whole the thesis offers an unconventional point of view on education and provides specific tips for parents, pupils and teachers. KEYWORDS homeschooling, school, family, individualization, socialisation, educational aim, changeen_US
dc.description.abstractCílem práce je vymezit pozici domácího vzdělávání v českém prostředí a diskutovat jeho úspěšnost v naplňování obecných výchovně vzdělávacích cílů. Z toho důvodu se teoretická část věnuje nejprve obecně vzdělávacím cílům a jejich oficiálním formulacím v České republice a dále pak domácímu vzdělávání a jeho možnostem při naplňování těchto cílů. Přičemž jsou za klíčové považovány tyto oblasti: rodina jako prostředí, kde se odehrává výuka, současná legislativa, individualizace, socializace a přestup z domácího vzdělávání do školního vzdělávání. Poslední jmenovaná oblast je více rozebrána ve výzkumné části práce, v níž jsou uvedena vyjádření absolventů domácího vzdělávání získaná prostřednictvím dotazníku. Ve svém celku práce nabízí netradiční pohled na vzdělávání jako takové a přináší konkrétní rady pro rodiče, žáky i učitele. KLÍČOVÁ SLOVA domácí vzdělávání, škola, rodina, individualizace, socializace, vzdělávací cíl, změnacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdomácí vzdělávánícs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectindividualizacecs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectvzdělávací cílcs_CZ
dc.subjectzměnacs_CZ
dc.subjecthomeschoolingen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectindividualizationen_US
dc.subjectsocialisationen_US
dc.subjecteducational aimen_US
dc.subjectchangeen_US
dc.titleDomácí vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-25
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174456
dc.title.translatedHomeschoolingen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je vymezit pozici domácího vzdělávání v českém prostředí a diskutovat jeho úspěšnost v naplňování obecných výchovně vzdělávacích cílů. Z toho důvodu se teoretická část věnuje nejprve obecně vzdělávacím cílům a jejich oficiálním formulacím v České republice a dále pak domácímu vzdělávání a jeho možnostem při naplňování těchto cílů. Přičemž jsou za klíčové považovány tyto oblasti: rodina jako prostředí, kde se odehrává výuka, současná legislativa, individualizace, socializace a přestup z domácího vzdělávání do školního vzdělávání. Poslední jmenovaná oblast je více rozebrána ve výzkumné části práce, v níž jsou uvedena vyjádření absolventů domácího vzdělávání získaná prostřednictvím dotazníku. Ve svém celku práce nabízí netradiční pohled na vzdělávání jako takové a přináší konkrétní rady pro rodiče, žáky i učitele. KLÍČOVÁ SLOVA domácí vzdělávání, škola, rodina, individualizace, socializace, vzdělávací cíl, změnacs_CZ
uk.abstract.enThe goal of the thesis is to specify the position of homeschooling in the Czech Republic and to discuss its effectiveness in the fulfilment of the common educational aims. For this reason, the theoretical part is firstly dealing with the common educational aims, and their official formulation in the Czech Republic. The thesis then continues to focus on homeschooling and its capabilities in fulfilling these aims, in which these areas are crucial: the family as an environment where learning takes place, current legislation, individualization, socialisation, and the change from home-schooling to regular schooling. The afore mentioned area is discussed in more detail in the research part of the thesis, where we find the statements of the graduates of homeschooling which were gained through a questionnaire. As a whole the thesis offers an unconventional point of view on education and provides specific tips for parents, pupils and teachers. KEYWORDS homeschooling, school, family, individualization, socialisation, educational aim, changeen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV