Strategie řešení úloh o obsahu rovinných obrazců na základní škole
Strategies of solving problems focusing on area of plane figures in elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84655Identifikátory
SIS: 134238
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tůmová, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
22. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení, heuristické strategieKlíčová slova (anglicky)
problem, area, problems of area, solving problems, solving strategies, heuristic strategyTématem diplomové práce jsou žákovské strategie řešení vybraných úloh o obsahu rovinných obrazců. Součástí teoretické části je vymezení základních pojmů - úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení. Rovinné obrazce jsou rozděleny do jednotlivých školních ročníků. U každého rovinného obrazce jsou ukázky typů úloh, které se nejčastěji objevují na základních školách. Praktická část práce začíná přípravou experimentu, kde je uveden cíl experimentu, výběr úloh pro tento experiment, popis testované skupiny a způsob získávání dat. Následuje popis provedení experimentu. Jeho součástí jsou tři úlohy na obsah rovinných obrazců, které řešili žáci osmých a devátých ročníků. Uvedeny jsou předpokládané strategie, očekávané chyby a analýza žákovských řešení. Pro každou úlohu jsou porovnány očekávané řešitelské strategie a strategie, které žáci použili ve skutečnosti. Výsledek experimentu je shrnut v závěru. Klíčová slova: úloha, obsah, úlohy o obsahu, řešení úloh, strategie řešení, heuristické strategie
The theme of the diploma work are pupil's strategies of solving selected problems focusing on area of plane figures. The theoretical part includes definitions of basic ideas - problem, area, problems of area, solving problems, solving strategies. Plane figures are classified into particular school classes. Every plane figure is presented by examples of types of the problems, which are most common in elementary schools. The practical part of the work begins with the preparation of an experiment, where the objektive of the experiment is introduced, selection of problems for this experiment, description of tested group and the way of getting data. Follows the description of realization of the experiment. It contains three problems of the area of plane figures which were solved by pupils of the eighth and the ninth class. Supposed strategies, expected mistakes and analysis of pupil's solutions are presented. Expected and obtained solving strategies are compared for every problems. The result of the experiment is summarised in the conclusion. Keywords: problem, area, problems of area, solving problems, solving strategies, heuristic strategy
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Datum obhajoby: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJohánková, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 19. 5. 2016V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ...