Současné umění ve škole - doba post internetu
Contemporary art in school - post internet age
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84389Identifiers
Study Information System: 167498
Collections
- Kvalifikační práce [19096]
Author
Advisor
Referee
Daniel, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Současné umění, post internetové umění, interpret vs. konzument, výtvarná výchova, nová médiaKeywords (English)
Contemporary art, post internet art, interpreter vs. consumer, art education, new mediaNÁZEV: Současné umění ve škole - doba post internetu AUTOR: Nikola Tora Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ph.Dr. Leonora Kitzbergerová, PhD. ABSTRAKT: Diplomová práce Současné umění ve škole - doba post internetu se věnuje aktuálnímu uměleckému dění, konkrétněji post internetovému umění. Tento proud se pokouším teoreticky a uměleckohistoricky definovat a následně zařadit do kontextu výuky výtvarné výchovy. Konkrétní projevy i přesahy post internetového umění do příbuzných zón jsou pak reflektovány v didaktických transformacích. Výzkum, který se soustředí především na problémy vznikající při transformaci současného umění do výuky, je realizovaný prostřednictvím různých metod na ZŠ i na gymnáziu. Na závěr prostřednictvím autorské části konkretizuji poznatky o projevech post internetového umění a svou tvorbou je ilustruji. KLÍČOVÁ SLOVA: Současné umění, post internetové umění, interpret vs. konsument, nová média
TITLE: Contemporary art at school - post internet age AUTHOR: Nikola Tora Dvořáková DEPARTMENT: Department of art education SUPERVISOR: Ph.Dr. Leonora Kitzbergerová, PhD. ABSTRACT: The thesis - Contemporary art at school - post internet age is about current arts occasions, concretely Post internet art. I try to state and define this kind of art and place post internet art to context with art education afterwards. Specific art pieces and their similarities in related zones of art are reflected in didactic transformations. The research is focused on difficulties, which can come into the art education lessons. It is realized with different methods, on different kind of school. In concluision my original art piece is bringing more comprehensive knowledge about post internet art. KEYWORDS: Contemporary art, post internet art, interpreter vs. consumer, new media