Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality
Transformation of distribution of audiovisual content in transmedia context
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84286Identifikátory
SIS: 131545
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marcelli, Miroslav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
29. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
transmedialita, transmediální extenze, transmediální systém, transmediální narace, cross-mediální extenze, konvergence, distribuce, audiovizuální obsah, televizní vysílatelé, adaptace, publikum, fiktivní světKlíčová slova (anglicky)
transmedia, crossmedia, transmedia storytelling, convergence, audience, adaptation, TV broadcasters, distribution, audiovisual content, storywords, audienceV současnosti jsme svědky proměny mediální krajiny, protože transmedialita audiovizuálních obsahů ovlivňuje strategie distributorů, producentů a televizních vysílatelů. Tento nový fenomén má multidisciplinární přesah, a proto se setkáváme s rozdílnou interpretací a terminologií této problematiky. Diplomová práce Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality má 2 hlavní cíle. Primární je sjednotit základní terminologii pro mediální, audiovizuální a distribuční diskurz na základě odborné literatury. Sekundární je prostřednictvím stručné formální analýzy prozkoumat strategii 3 největších tuzemských terestriálních vysílatelů. Praktická část je rozdělena na 2 celky. První se zaměřuje na způsob, jakým televizní stanice implementovaly do svých distribučních strategií transmediální extenze v kontextu imerze publika a budování značky vysílatele. Druhý zkoumá, zda existují plnohodnotné transmediální systémy pro symbolické obsahy a fiktivní světy, které vysílatelé produkují. Je totiž otázkou času, kdy se tyto změny plně projeví a stanou se součástí distribučních strategií vysílatelů. Proces transmediality je spojen s kreativním procesem už od dob antiky a pouze jsme si jeho existenci nikdy plně neuvědomovali. Klíčová slova transmedialita, transmediální extenze, transmediální systém,...
We are currently witnessing the transformation of media landscape since transmedia contents affect the strategy of distributors, producers, and television broadcasters. This new phenomenon has multidisciplinary overlap, so we encounter with different interpretations and terminology in this discourse. The master thesis Transformation of distribution of audiovisual content in transmedia context has two main objectives. Its primary aim is to unify the basic terminology for media, audiovisual, and distribution discourse based on academic literature. The secondary aim is to explore the strategies of 3 largest domestic terrestrial TV broadcasters through formal analysis. The practical part is divided in 2 sections. The first one is focused on how TV stations have implemented transmedia extensions in the context of audience immersion and broadcasters branding in their distribution strategies. The second examines whether there is true transmedia content for original shows and storyworlds in their production. It is just a matter of time before these changes in distribution strategies will affect TV broadcasters. Transmedia extentions are associated with a creative process since ancient times but we could not realize their existence. Keywords transmedia, crossmedia, transmedia storytelling, convergence,...