Zobrazit minimální záznam

Macabre, mysterious, monstrous. Architecture and setting in gothic horror
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorKolich, Tomáš
dc.date.accessioned2017-06-02T11:24:49Z
dc.date.available2017-06-02T11:24:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84128
dc.description.abstractTématem této práce je architektura a prostředí v gotickém hororu, zejména ve filmech. Práce prozkoumává vztah žánru gotického hororu a gotické architektury a to především na příkladech strašidelných hradů. Práce se snaží prozkoumat, jakým způsobem jsou strašidelné hrady ve filmech zobrazovány a jakým způsobem se v jejich podobě uplatňuje gotická architektura. Práce je rozdělena do dvou částí. V první z nich je rozebíráno několik tendencí gotického hororu, která mají vliv na podobu strašidelných hradů. Tyto tendence jsou sledovány nejen ve filmu, ale i v literatuře a divadle a to od počátků gotického hororu v druhé polovině 18. století až do současnosti. V druhé části práce jsou za pomocí těchto tendencí analyzovány podoby strašidelných hradů ve filmech Dracula (John Badham, 1979), Bram Stoker's Dracula (Francis Ford Coppola, 1992) a Van Helsing (Stephen Sommers, 2004).cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is architecture and settings of gothic horrors, particularly in films. The work explores the relationship between the genre of gothic horror and gothic architecture, mainly within examples of haunted castles. The aim of the work is to study in what way the haunted castles are depicted in films and how the gothic architecture is applied in their appearance. The thesis is divided in two parts. The first one is an analysis of some of the gothic horror tendencies which have an influence on the image of haunted castles. These can be observed in films as well as in literature and theatre since the beginnings of gothic horror in the second half of the 18th century until today. The second part uses these tendencies to analyse images of haunted castles in films Dracula (John Badham, 1979), Bram Stoker's Dracula (Francis Ford Coppola, 1992) and Van Helsing (Stephen Sommers, 2004).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectgotický hororcs_CZ
dc.subjectarchitekturacs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectPoecs_CZ
dc.subjectDraculacs_CZ
dc.subjectFantom operycs_CZ
dc.subjectgothic horroren_US
dc.subjectarchitectureen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectPoeen_US
dc.subjectDraculaen_US
dc.subjectThe Phantom of the Operaen_US
dc.titleMakabrózní, mysteriózní, monstrózní. Architektura a prostředí v gotickém hororucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150218
dc.title.translatedMacabre, mysterious, monstrous. Architecture and setting in gothic horroren_US
dc.contributor.refereeLahoda, Vojtěch
dc.identifier.aleph002032089
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce je architektura a prostředí v gotickém hororu, zejména ve filmech. Práce prozkoumává vztah žánru gotického hororu a gotické architektury a to především na příkladech strašidelných hradů. Práce se snaží prozkoumat, jakým způsobem jsou strašidelné hrady ve filmech zobrazovány a jakým způsobem se v jejich podobě uplatňuje gotická architektura. Práce je rozdělena do dvou částí. V první z nich je rozebíráno několik tendencí gotického hororu, která mají vliv na podobu strašidelných hradů. Tyto tendence jsou sledovány nejen ve filmu, ale i v literatuře a divadle a to od počátků gotického hororu v druhé polovině 18. století až do současnosti. V druhé části práce jsou za pomocí těchto tendencí analyzovány podoby strašidelných hradů ve filmech Dracula (John Badham, 1979), Bram Stoker's Dracula (Francis Ford Coppola, 1992) a Van Helsing (Stephen Sommers, 2004).cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is architecture and settings of gothic horrors, particularly in films. The work explores the relationship between the genre of gothic horror and gothic architecture, mainly within examples of haunted castles. The aim of the work is to study in what way the haunted castles are depicted in films and how the gothic architecture is applied in their appearance. The thesis is divided in two parts. The first one is an analysis of some of the gothic horror tendencies which have an influence on the image of haunted castles. These can be observed in films as well as in literature and theatre since the beginnings of gothic horror in the second half of the 18th century until today. The second part uses these tendencies to analyse images of haunted castles in films Dracula (John Badham, 1979), Bram Stoker's Dracula (Francis Ford Coppola, 1992) and Van Helsing (Stephen Sommers, 2004).en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990020320890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV