Zobrazení a funkce prostoru v literární a filmové verzi prozaických textů vlny 60. let. (Spalovač mrtvol. Démanty noci. Ostře sledované vlaky)
Portrayal and function of space in literary and film versions of the 60's wave texts. (Cremator. Diamonds of the Night. Closely Watched Trains)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84111Identifikátory
SIS: 112005
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bílek, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ladislav Fuks, Spalovač mrtvol, Arnošt Lustig, Démanty noci, Tma nemá stín, prostor, adaptace, 60. léta, filmKlíčová slova (anglicky)
Ladislav Fuks, the Cremator, Arnošt Lustig, Diamonds of the Night, Darkness Casts No Shadow, 1 space, adaptation, 1960s, filmDiplomová práce se zabývá zobrazením a funkcí prostoru v literární a filmové verzi vybraných prozaických textů vlny 60. let - Spalovače mrtvol a Démantů noci. V úvodní kapitole práce pojednává o poetice autorů, kteří se mezi lety 1945 - 1968 zabývali ve svých dílech válečnou tematikou, a snaží se stručně nastínit problematiku zobrazení prostoru v literatuře a filmových adaptacích. Další kapitoly jsou již zaměřené na samotný rozbor prostoru ve vybraných dílech. Cílem diplomové práce je pak zejména rozpoznat a postihnout specifika zobrazení jednotlivých prostorů prostřednictvím literárního a filmového média. Klíčová slova Ladislav Fuks, Spalovač mrtvol, Arnošt Lustig, Démanty noci, Tma nemá stín, prostor, adaptace, 60. léta, film.
The thesis deals with the portrayal and function of space in literary and film versions of the 60's wave texts - the Cremator and Diamonds of the Night. The first chapter is concerned with works of autors, who focused between 1945 - 1968 on the second World war literature. Then the thesis tries to describe shortly the issue of portrayal of space in the literature and film adaptations. The folowing chapters focuse directly on the comparison of space in the two selected works. The aim of this thesis is to find out and to describe differences between portrayal of the spaces via literary and film instruments. Key words Ladislav Fuks, the Cremator, Arnošt Lustig, Diamonds of the Night, Darkness Casts No Shadow, 1space, adaptation, 1960s, film.