Prodej zboží v obchodě - práva z vadného plnění
Sale of consumer goods - rights arising from a defective performance
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83954Identifiers
Study Information System: 170433
Collections
- Kvalifikační práce [13182]
Author
Advisor
Referee
Dvořák, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Civil Law
Date of defense
12. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
prodej zboží v obchodě, práva z vadného plnění, reklamaceKeywords (English)
sale of consumer goods, rights arising from a defective performance, complaintTato diplomová práce se zabývá tématem "Prodej zboží v obchodě - práva z vadného plnění". Toto téma je v práci uceleně a srozumitelně vysvětleno, přičemž důraz je kladen především na porovnání dřívější právní úpravy uplatňování práv z vadného plnění v režimu prodeje zboží v obchodě (za účinnosti zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku) a současné právní úpravy této oblasti (za účinnosti zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku), a to zejména s ohledem na změny v postavení kupujícího. Formálně se samotná práce dělí do šesti kapitol, které jsou dále členěny do jednotlivých podkapitol. V první kapitole jsou představeny právní předpisy obsahující úpravu práv z vadného plnění v režimu prodeje zboží v obchodě. Druhá kapitola se zabývá pojmem "prodej zboží v obchodě", rozsahem aplikace tohoto zvláštního režimu a jeho účelem. V třetí kapitole je popsán postup řádného uplatnění práva z vadného plnění, tedy především z jakých důvodů lze toto právní jednání učinit, jakou formu, obsah či další náležitosti musí mít, kdo je k němu vlastně oprávněn a vůči komu. Tato kapitola rovněž představuje lhůtu, v níž je nutné práva z vadného plnění uplatnit, spolu s argumenty pro a proti zachování zákonné záruky v současné právní úpravě. Čtvrtá kapitola pojednává o nárocích kupujícího z práv z vadného plnění a...
This diploma thesis focuses on the topic of "Sale of consumer goods - rights arising from a defective performance". This topic is coherently and comprehensibly explained, with an emphasis on a comparison between the former legal regulation governing exercising of rights arising from a defective performance under the sale of consumer goods (under Act No. 40/1964 Coll., Civil Code) and current legal regulation governing this area (under Act No. 89/2012 Coll., Civil Code), especially with regard to changes in the position of a buyer. Formally, the thesis is divided into six chapters, which are further split into individual subchapters. The first chapter introduces the legislation containing provisions concerning rights arising from a defective performance under the sale of consumer goods. The second chapter deals with the term "sale of consumer goods", with the scope of application of this special area and its purpose. The third chapter describes the procedure of the proper exercise of a right arising from a defective performance, mainly reasons for which this juridical act can be made, what form, content or other elements it must have, who is actually entitled to this act and against whom. This chapter also presents a deadline for exercising of this right, along with arguments for and against...