Essays on Incentives and Information in Schools
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83754Identifiers
Study Information System: 164550
Collections
- Kvalifikační práce [18079]
Author
Advisor
Referee
Basu, Karna
Epstein, Gil S.
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics and Econometrics
Department
Information is unavailable
Date of defense
30. 8. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Pass
Otázka, kterou se v mé disertaci zabývám spočívá v tom, jestli kvalita vzdělávání v rozvojové zemi může být zvýšena pomocí použití motivačních nástrojů navázaných na výsledky žáků ve školách. Toto obšírné téma bylo a je v hledáčku zájmu velkého množství studií v oblasti ekonomie, psychologie i sociologie založených na datech z rozvinutých zemí; rozvojovým krajinám byla věnována relativně menší pozornost V disertaci přináším výsledky obsáhlého experimentu založeného na náhodné alokaci studentů základních a středních škol v Jižní Ugandě do skupin s nebo bez použití motivačních nástrojů (takzvaný "randomized control trial"). Celkem se studie zúčastnilo více než 5 tisíc studentů ve věku mezi 11 až 25 lety, kteří byli opakovaně testováni a tázáni v letech 2011 až 2013. Dataset obsahuje údaje ohledně studijních výsledků z matematiky a angličtiny, zahrnuto je i ubjektivní hodnocení vlastní spokojenosti měřeno pomocí vlastního vnímání radosti a stresu. V předmluvě disertace nabízím informace tákající se ugandského vzdělávacího systému a detailní popis designu experimentu s cílem ulehčit čitateli porozumění kontextu experimentu a jednotlivých rozhodnutí v jednotlivých krocích. V první kapitole nazvané "Temné stránky motivačních nástrojů ve školách" se zabývám efekty poskytování zpětné vazby, finančních a...
ix Abstract The question posed in this dissertation is whether the quality of education can be improved in a developing country by means of incentives for students to learn. This complex topic has been subject to a plethora of research studies in economics, psychology, and sociology using data from developed countries, but comparatively few studies have been conducted in the developing world. I discuss evidence from an extensive randomized control trial (RCT) employing a variety of incentive mechanisms, which I designed and implemented in primary and secondary schools in Southern Uganda. This study involved more than 5,000 students aged 11 through 25 who were repeatedly interviewed and tested between 2011 and 2013. I collected data and analyzed the effects of different incentive schemes on students' performance on Math and English tests, and also on their well-being, measured by perceived happiness and stress. The latter is a unique contribution to this field of study. The Preface provides contextual informaton on the Ugandan education system and the experimental design, critical to understanding the choices made at every level of this study. In Chapter 1, "The Dark Side of Incentives in Schools," I discuss the effects of feedback, as well as monetary and non-monetary incentives on students' performance and...