Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauer, Michal
dc.creatorCelik Katreniak, Dagmara
dc.date.accessioned2018-10-02T18:09:22Z
dc.date.available2018-10-02T18:09:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83754
dc.description.abstractOtázka, kterou se v mé disertaci zabývám spočívá v tom, jestli kvalita vzdělávání v rozvojové zemi může být zvýšena pomocí použití motivačních nástrojů navázaných na výsledky žáků ve školách. Toto obšírné téma bylo a je v hledáčku zájmu velkého množství studií v oblasti ekonomie, psychologie i sociologie založených na datech z rozvinutých zemí; rozvojovým krajinám byla věnována relativně menší pozornost V disertaci přináším výsledky obsáhlého experimentu založeného na náhodné alokaci studentů základních a středních škol v Jižní Ugandě do skupin s nebo bez použití motivačních nástrojů (takzvaný "randomized control trial"). Celkem se studie zúčastnilo více než 5 tisíc studentů ve věku mezi 11 až 25 lety, kteří byli opakovaně testováni a tázáni v letech 2011 až 2013. Dataset obsahuje údaje ohledně studijních výsledků z matematiky a angličtiny, zahrnuto je i ubjektivní hodnocení vlastní spokojenosti měřeno pomocí vlastního vnímání radosti a stresu. V předmluvě disertace nabízím informace tákající se ugandského vzdělávacího systému a detailní popis designu experimentu s cílem ulehčit čitateli porozumění kontextu experimentu a jednotlivých rozhodnutí v jednotlivých krocích. V první kapitole nazvané "Temné stránky motivačních nástrojů ve školách" se zabývám efekty poskytování zpětné vazby, finančních a...cs_CZ
dc.description.abstractix Abstract The question posed in this dissertation is whether the quality of education can be improved in a developing country by means of incentives for students to learn. This complex topic has been subject to a plethora of research studies in economics, psychology, and sociology using data from developed countries, but comparatively few studies have been conducted in the developing world. I discuss evidence from an extensive randomized control trial (RCT) employing a variety of incentive mechanisms, which I designed and implemented in primary and secondary schools in Southern Uganda. This study involved more than 5,000 students aged 11 through 25 who were repeatedly interviewed and tested between 2011 and 2013. I collected data and analyzed the effects of different incentive schemes on students' performance on Math and English tests, and also on their well-being, measured by perceived happiness and stress. The latter is a unique contribution to this field of study. The Preface provides contextual informaton on the Ugandan education system and the experimental design, critical to understanding the choices made at every level of this study. In Chapter 1, "The Dark Side of Incentives in Schools," I discuss the effects of feedback, as well as monetary and non-monetary incentives on students' performance and...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleEssays on Incentives and Information in Schoolsen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-08-30
dc.description.departmentCERGEcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId164550
dc.contributor.refereeBasu, Karna
dc.contributor.refereeEpstein, Gil S.
dc.identifier.aleph002101231
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Econometricsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Econometricsen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::CERGEcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Econometricsen_US
uk.degree-program.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Econometricsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csOtázka, kterou se v mé disertaci zabývám spočívá v tom, jestli kvalita vzdělávání v rozvojové zemi může být zvýšena pomocí použití motivačních nástrojů navázaných na výsledky žáků ve školách. Toto obšírné téma bylo a je v hledáčku zájmu velkého množství studií v oblasti ekonomie, psychologie i sociologie založených na datech z rozvinutých zemí; rozvojovým krajinám byla věnována relativně menší pozornost V disertaci přináším výsledky obsáhlého experimentu založeného na náhodné alokaci studentů základních a středních škol v Jižní Ugandě do skupin s nebo bez použití motivačních nástrojů (takzvaný "randomized control trial"). Celkem se studie zúčastnilo více než 5 tisíc studentů ve věku mezi 11 až 25 lety, kteří byli opakovaně testováni a tázáni v letech 2011 až 2013. Dataset obsahuje údaje ohledně studijních výsledků z matematiky a angličtiny, zahrnuto je i ubjektivní hodnocení vlastní spokojenosti měřeno pomocí vlastního vnímání radosti a stresu. V předmluvě disertace nabízím informace tákající se ugandského vzdělávacího systému a detailní popis designu experimentu s cílem ulehčit čitateli porozumění kontextu experimentu a jednotlivých rozhodnutí v jednotlivých krocích. V první kapitole nazvané "Temné stránky motivačních nástrojů ve školách" se zabývám efekty poskytování zpětné vazby, finančních a...cs_CZ
uk.abstract.enix Abstract The question posed in this dissertation is whether the quality of education can be improved in a developing country by means of incentives for students to learn. This complex topic has been subject to a plethora of research studies in economics, psychology, and sociology using data from developed countries, but comparatively few studies have been conducted in the developing world. I discuss evidence from an extensive randomized control trial (RCT) employing a variety of incentive mechanisms, which I designed and implemented in primary and secondary schools in Southern Uganda. This study involved more than 5,000 students aged 11 through 25 who were repeatedly interviewed and tested between 2011 and 2013. I collected data and analyzed the effects of different incentive schemes on students' performance on Math and English tests, and also on their well-being, measured by perceived happiness and stress. The latter is a unique contribution to this field of study. The Preface provides contextual informaton on the Ugandan education system and the experimental design, critical to understanding the choices made at every level of this study. In Chapter 1, "The Dark Side of Incentives in Schools," I discuss the effects of feedback, as well as monetary and non-monetary incentives on students' performance and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, CERGEcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990021012310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV