Dramatická výchova jako nástroj k poznávání historického dědictví hlavního města Prahy
Drama in education as a tool for exploring the historical heritage of the City of Prague
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83569Identifiers
Study Information System: 132980
Collections
- Kvalifikační práce [16856]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Radmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
dramatická výchova, základní škola, Rámcový vzdělávací program, historie, PrahaKeywords (English)
drama education, elementary school, Framework educational program, history, PragueTato diplomová práce se zabývá dramatickou výchovou a jejím využitím jako nástroje pro výuku historických témat spojených s Prahou a jejími památkami. Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. V teoretické části je charakterizována dramatická výchova, vyjmenovány jsou její principy a metody práce. Dále je zde uvedeno zařazení historie a dramatické výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu. Kromě pozitiv dramatické výchovy ve výuce se teoretická část zabývá i jejími možnými problémy. Praktická část obsahuje vzorové lekce na téma Prahy, její historie a památek. Dále je zkoumána otázka, jaké problémy může přinést dramatická výchova ve výuce historie na prvním stupni základní školy.
This Diploma Thesis deals with the drama education and its use as a tool for teaching of historical topics related to Prague and its monuments. The Diploma Thesis is divided into two parts. The theoretical part characterizes the drama education, enumerates its principles and methods of work. The theoretical part deals with inclusion of history and drama education in Framework educational program. It deals with positives of drama education and its potential problems. The practical part includes sample lessons on the topic of Prague, its history and monuments. It is also examined the question of what kind of problems can bring drama education in the teaching of history in elementary school.