Dramatická výchova jako nástroj k poznávání historického dědictví hlavního města Prahy
Drama in education as a tool for exploring the historical heritage of the City of Prague
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83569Identifikátory
SIS: 132980
Katalog UK: 990020251250106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Radmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
dramatická výchova, základní škola, Rámcový vzdělávací program, historie, PrahaKlíčová slova (anglicky)
drama education, elementary school, Framework educational program, history, PragueTato diplomová práce se zabývá dramatickou výchovou a jejím využitím jako nástroje pro výuku historických témat spojených s Prahou a jejími památkami. Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. V teoretické části je charakterizována dramatická výchova, vyjmenovány jsou její principy a metody práce. Dále je zde uvedeno zařazení historie a dramatické výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu. Kromě pozitiv dramatické výchovy ve výuce se teoretická část zabývá i jejími možnými problémy. Praktická část obsahuje vzorové lekce na téma Prahy, její historie a památek. Dále je zkoumána otázka, jaké problémy může přinést dramatická výchova ve výuce historie na prvním stupni základní školy.
This Diploma Thesis deals with the drama education and its use as a tool for teaching of historical topics related to Prague and its monuments. The Diploma Thesis is divided into two parts. The theoretical part characterizes the drama education, enumerates its principles and methods of work. The theoretical part deals with inclusion of history and drama education in Framework educational program. It deals with positives of drama education and its potential problems. The practical part includes sample lessons on the topic of Prague, its history and monuments. It is also examined the question of what kind of problems can bring drama education in the teaching of history in elementary school.