Předplavecká příprava v MŠ Žalany a její vliv na další úroveň základních plaveckých dovedností v 1. třídě základní školy
Preswimming preparation in kindergarten Žalany and its impact on the next level of basic swimming skills in the 1st class of primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83559Identifiers
Study Information System: 146567
Collections
- Kvalifikační práce [16848]
Author
Advisor
Referee
Kuhnová, Věra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
metody výuky plavání, mladší školní věk, plavání, předplavecká příprava, předškolní věk, základní plavecké dovednostiKeywords (English)
teaching methods of swimming, younger school age, swimming, pre swimming preparation, preschool age, basic swimming skillsPráce se zabývá metodickými postupy ve výuce základních plaveckých dovedností s dětmi předškolního a mladšího školního věku na ZŠ a MŠ Žalany. Výuce plavání dětí je věnována teoretická část. Zde je také popisována charakteristika dítěte předškolního a mladšího školního věku s jeho specifiky. Závěr teoretické části práce je zaměřen na výuku plavání dětí v ČR dle platných norem. Praktická část je zacílena na odborné zkoumání vlivu předplavecké přípravy v MŠ Žalany ve srovnávacích testech s žáky 1. tříd Základní školy Žalany. Hlavními metodami výzkumného šetření jsou pozorování, bodové hodnocení úrovně základních plaveckých dovedností s následným zpracováním získaných dat. Klíčová slova mladší školní věk, plavání, plavecké dovednosti, předplavecká příprava, předškolní věk, výuka plavání dětí
This thesis focuses on the methodological approaches in teaching basic swimming skills with children of preschool and school age in Primary school and Kindergarten Žalany. In the theoretical part is all about teaching children swimming. There are described characteristics of preschool and school age with its specifics. Conclusion of the theoretical part focuses on teaching children swimming in the Czech republic according to applicable standards. The practical part is focused on examining the impact of pre-swimming preparation in Kindergarten Žalany in comparative tests with children in the 1st class of Primary school Žalany. The main methods of the research are to observation, scoring the level of basic swimming skills with the subsequent processing of the data obtained. Key words younger school age, swimming, swimming skills, pre-swimming preparation, preschool age, swimming lesson of children