Zobrazit minimální záznam

Didactic game in contemporary pedagogy
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorVáňová, Ivana
dc.date.accessioned2021-03-26T12:31:42Z
dc.date.available2021-03-26T12:31:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83533
dc.description.abstractTato práce pojednává o didaktické hře v současném vyučování v prostředí mateřské školy a prvního stupně základní školy. Za cíl si autorka kladla určit, zda jsou rozdíly mezi užitím didaktické hry v mateřské škole a v základní škole. Dále ověřit, jestli pedagogové uznávají didaktickou hru jako plnohodnotnou metodu vzdělávání, a zjistit, zda naplňuje didaktická hra v rámci prvního stupně základní školy svou aktivizační funkci. Pro výzkum byla použita metoda pozorování a metoda rozhovoru, které byly vyhodnoceny pro sběr dat jako nejvhodnější. Konkrétně se jednalo o pozorování výuky v předškolních třídách mateřské školy a v prvním až třetím ročníku základní školy, dále rozhovory s pedagogy mateřské školy a pedagogy v prvním až třetím ročníku základní školy a porovnání vyučovací hodiny, kde byla použita didaktická hra s hodinou, ve které didaktická hra použita nebyla. Zvolenými metodami výzkumu bylo dosaženo těchto výsledků: Hlavním rozdílem při užití didaktické hry v mateřské škole a v základní škole je přístup pedagoga k zadání didaktické hry a následná reakce žáků nebo dětí na hru. V mateřské škole pedagogové považují didaktickou hru za stěžejní metodu vzdělávání, v základní škole má plnohodnotné postavení vzhledem k ostatním vyučovacím metodám. Na základě porovnání dvou různě vedených vyučovacích...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis discusses didactic game applied in kindergartens and primary schools in the context of current educational system. The author's objective was to determine differences between employing didactic play in kindergartens and primary schools. Another objective was to verify whether teachers recognise didactic game as an adequate educational method and to ascertain whether didactic game fulfils its activation function in primary schools. Observation and interviewing were used as appropriate methods to conduct the research and collect the data. More specifically the author conducted observations in the pre-school kindergarten classes and the first three grades of primary schools, interviews with kindergarten and primary school teachers, and comparisons between classes where didactic game was used and where it was not. The following conclusions were made: the main difference in applying didactic game in a kindergarten and primary school is the teacher's approach to the assignment of the didactic game and subsequently the children's or pupils' perception. Kindergarten teachers consider didactic game to be a fundamental educational method, whereas in primary schools it is of similar importance as other methods. Based on comparison of two differently held classes, more significant activation effect...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectchildren enter primary schoolen_US
dc.subjectgame typesen_US
dc.subjectthe importance of game for the childen_US
dc.subjectgame theoryen_US
dc.subjectcooperative skillsen_US
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectvstup dítěte na základní školucs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectdruhy hercs_CZ
dc.subjectvýznam pro dítěcs_CZ
dc.subjectteorie hrycs_CZ
dc.subjectkooperativní dovednostics_CZ
dc.titleDidaktická hra v současné výucecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-26
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId131968
dc.title.translatedDidactic game in contemporary pedagogyen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
dc.identifier.aleph002071607
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o didaktické hře v současném vyučování v prostředí mateřské školy a prvního stupně základní školy. Za cíl si autorka kladla určit, zda jsou rozdíly mezi užitím didaktické hry v mateřské škole a v základní škole. Dále ověřit, jestli pedagogové uznávají didaktickou hru jako plnohodnotnou metodu vzdělávání, a zjistit, zda naplňuje didaktická hra v rámci prvního stupně základní školy svou aktivizační funkci. Pro výzkum byla použita metoda pozorování a metoda rozhovoru, které byly vyhodnoceny pro sběr dat jako nejvhodnější. Konkrétně se jednalo o pozorování výuky v předškolních třídách mateřské školy a v prvním až třetím ročníku základní školy, dále rozhovory s pedagogy mateřské školy a pedagogy v prvním až třetím ročníku základní školy a porovnání vyučovací hodiny, kde byla použita didaktická hra s hodinou, ve které didaktická hra použita nebyla. Zvolenými metodami výzkumu bylo dosaženo těchto výsledků: Hlavním rozdílem při užití didaktické hry v mateřské škole a v základní škole je přístup pedagoga k zadání didaktické hry a následná reakce žáků nebo dětí na hru. V mateřské škole pedagogové považují didaktickou hru za stěžejní metodu vzdělávání, v základní škole má plnohodnotné postavení vzhledem k ostatním vyučovacím metodám. Na základě porovnání dvou různě vedených vyučovacích...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis discusses didactic game applied in kindergartens and primary schools in the context of current educational system. The author's objective was to determine differences between employing didactic play in kindergartens and primary schools. Another objective was to verify whether teachers recognise didactic game as an adequate educational method and to ascertain whether didactic game fulfils its activation function in primary schools. Observation and interviewing were used as appropriate methods to conduct the research and collect the data. More specifically the author conducted observations in the pre-school kindergarten classes and the first three grades of primary schools, interviews with kindergarten and primary school teachers, and comparisons between classes where didactic game was used and where it was not. The following conclusions were made: the main difference in applying didactic game in a kindergarten and primary school is the teacher's approach to the assignment of the didactic game and subsequently the children's or pupils' perception. Kindergarten teachers consider didactic game to be a fundamental educational method, whereas in primary schools it is of similar importance as other methods. Based on comparison of two differently held classes, more significant activation effect...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantKoťa, Jaroslav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020716070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV