Náměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních škol
Ideas for teaching basketball in physical education at secondary schools
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83391Identifiers
Study Information System: 133614
Collections
- Kvalifikační práce [7967]
Author
Advisor
Referee
Kočíb, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Hra, sportovní hra, basketbal, didaktický procesKeywords (English)
Game, sport game, basketball, didactic processNázev: Náměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních škol Cíle: Práce se zabývá problematikou teorie a didaktiky basketbalu v zaměřenosti na tělesnou výchovu na 2. stupni základních škol. Záměrem práce je poukázat na tendence, které prostřednictvím odborných materiálů ale i zkušeností ovlivňovaly a ovlivňují didaktiku basketbalu. Metody: Práce má povahu teoretického elaborátu. Hlavní metodou je literární rešerše a komparace odborných poznatků. Výsledky: Je zřejmé, že požadavky na výuku sportovních her se oproti tradičním postupům změnily. Do popředí se dostává žák, jeho činnost v didaktickém procesu a pěstování jeho trvalého zájmu o pohybové aktivity. Základní didaktická otázka proto zní nikoli jak vyučovat, ale jak vytvářet podmínky pro učení. Pro učební proces v basketbalu ale i jiných sportovních her se doporučuje vytvářet takové podmínky, které respektují jednak charakter herního výkonu, jednak mentální a výkonovou úroveň žáka. Klíčová slova: hra, sportovní hra, basketbal, didaktický proces
Title: Ideas for teaching basketball at secondary schools Aims: The work deals with theory and teaching of basketball at secondary schools (5th to 9th grade). The aim of the work is to show what tendencies have influenced the way basketball is being taught. Methods: The work is theoretical. The chief method is the research of literature and comparing various scientific findings. Results: It is clear that the approach to teaching of ball games has changed. The center of the teaching process is now the pupil and encouragment of permanent interest in physical activities. The question is not how to teach but how to create conditions for learning. It is recommended to facilitate conditions that respect the charecteristics of the game as well as mental and performance level of the pupils. Key words: game, sport game, basketball, didactic process