Show simple item record

Ideas for teaching basketball in physical education at secondary schools
dc.contributor.advisorVelenský, Michael
dc.creatorVelenský, Ondřej
dc.date.accessioned2017-06-02T08:27:05Z
dc.date.available2017-06-02T08:27:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83391
dc.description.abstractNázev: Náměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních škol Cíle: Práce se zabývá problematikou teorie a didaktiky basketbalu v zaměřenosti na tělesnou výchovu na 2. stupni základních škol. Záměrem práce je poukázat na tendence, které prostřednictvím odborných materiálů ale i zkušeností ovlivňovaly a ovlivňují didaktiku basketbalu. Metody: Práce má povahu teoretického elaborátu. Hlavní metodou je literární rešerše a komparace odborných poznatků. Výsledky: Je zřejmé, že požadavky na výuku sportovních her se oproti tradičním postupům změnily. Do popředí se dostává žák, jeho činnost v didaktickém procesu a pěstování jeho trvalého zájmu o pohybové aktivity. Základní didaktická otázka proto zní nikoli jak vyučovat, ale jak vytvářet podmínky pro učení. Pro učební proces v basketbalu ale i jiných sportovních her se doporučuje vytvářet takové podmínky, které respektují jednak charakter herního výkonu, jednak mentální a výkonovou úroveň žáka. Klíčová slova: hra, sportovní hra, basketbal, didaktický procescs_CZ
dc.description.abstractTitle: Ideas for teaching basketball at secondary schools Aims: The work deals with theory and teaching of basketball at secondary schools (5th to 9th grade). The aim of the work is to show what tendencies have influenced the way basketball is being taught. Methods: The work is theoretical. The chief method is the research of literature and comparing various scientific findings. Results: It is clear that the approach to teaching of ball games has changed. The center of the teaching process is now the pupil and encouragment of permanent interest in physical activities. The question is not how to teach but how to create conditions for learning. It is recommended to facilitate conditions that respect the charecteristics of the game as well as mental and performance level of the pupils. Key words: game, sport game, basketball, didactic processen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectHracs_CZ
dc.subjectsportovní hracs_CZ
dc.subjectbasketbalcs_CZ
dc.subjectdidaktický procescs_CZ
dc.subjectGameen_US
dc.subjectsport gameen_US
dc.subjectbasketballen_US
dc.subjectdidactic processen_US
dc.titleNáměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-08
dc.description.departmentSportovní hrycs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId133614
dc.title.translatedIdeas for teaching basketball in physical education at secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKočíb, Tomáš
dc.identifier.aleph002025773
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sportovní hrycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Náměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních škol Cíle: Práce se zabývá problematikou teorie a didaktiky basketbalu v zaměřenosti na tělesnou výchovu na 2. stupni základních škol. Záměrem práce je poukázat na tendence, které prostřednictvím odborných materiálů ale i zkušeností ovlivňovaly a ovlivňují didaktiku basketbalu. Metody: Práce má povahu teoretického elaborátu. Hlavní metodou je literární rešerše a komparace odborných poznatků. Výsledky: Je zřejmé, že požadavky na výuku sportovních her se oproti tradičním postupům změnily. Do popředí se dostává žák, jeho činnost v didaktickém procesu a pěstování jeho trvalého zájmu o pohybové aktivity. Základní didaktická otázka proto zní nikoli jak vyučovat, ale jak vytvářet podmínky pro učení. Pro učební proces v basketbalu ale i jiných sportovních her se doporučuje vytvářet takové podmínky, které respektují jednak charakter herního výkonu, jednak mentální a výkonovou úroveň žáka. Klíčová slova: hra, sportovní hra, basketbal, didaktický procescs_CZ
uk.abstract.enTitle: Ideas for teaching basketball at secondary schools Aims: The work deals with theory and teaching of basketball at secondary schools (5th to 9th grade). The aim of the work is to show what tendencies have influenced the way basketball is being taught. Methods: The work is theoretical. The chief method is the research of literature and comparing various scientific findings. Results: It is clear that the approach to teaching of ball games has changed. The center of the teaching process is now the pupil and encouragment of permanent interest in physical activities. The question is not how to teach but how to create conditions for learning. It is recommended to facilitate conditions that respect the charecteristics of the game as well as mental and performance level of the pupils. Key words: game, sport game, basketball, didactic processen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hrycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV