dc.contributor.advisor | Tomková, Anna | |
dc.creator | Hájková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T08:05:10Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T08:05:10Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/83282 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou autonomie v prostředí pedagogiky Célestina Freineta. Za stěžejní cíl celé práce autorka zvolila prokázat potenciál této pedagogiky v oblasti rozvoje autonomie žáků. Teoretická část je rozdělena do dvou tematických okruhů. První se věnuje pojmu autonomie. Nejprve se ho snaží definovat na všeobecné úrovni a poté v kontextu výchovy a vzdělávání. Součástí je také popis autodeterminační teorie včetně jejích východisek pro autoregulaci učení. Druhý okruh se soustředí na pedagogiku C. Freineta. Charakterizuje jeho osobnost a základní pedagogické principy. Na závěr uvádí možnosti rozvoje autonomie v prostředí freinetovských škol. Praktická část obsahuje tři kapitoly, přičemž každá je zaměřena na jinou výzkumnou metodu. První sestává z kazuistiky školy École des Bruyères, jež aplikuje pedagogickou koncepci C. Freineta, a z pozorování, které autorka provedla ve 3. a 4. třídě této školy. Druhou tvoří tři rozhovory - dva s učitelkami zmíněné školy a jeden s odbornicí na oblast vzdělávání a Freinetovu pedagogiku. Třetí kapitola zahrnuje dotazníkové šetření s využitím autodeterminační teorie. Závěrem se autorka vyjadřuje ke stanoveným předpokladům a cílům práce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the issue of an autonomy in the environment of Célestin Freinet's pedagogy. As the principal aim of the thesis the author has chosen to demonstrate the potential of this pedagogy in the sphere of the pupils' autonomy development. The theoretical part is divided into two thematic areas. The first area deals with the concept of autonomy. At first, it seeks to define the concept at a general level and then in the context of education. This part also includes a description of the self-determination theory and its bases for a self-regulation. The second area focuses on C. Freinet's pedagogy. There are characterized both his personality and the basic pedagogical principles. In the conclusion there are presented the opportunities for the autonomy development in the environment of Freinet's schools. The practical part contains three chapters, each focused on a different research method. The first chapter consists of a case study of the École des Bruyères, which applies the C. Freinet's pedagogical concept, and of the observation that the author has made in the 3rd and 4th grade of this school. The second one consists of three interviews - two with teachers from this school and one with an expert in the field of education and Freinet's pedagogy. The third chapter includes a... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | autonomie | cs_CZ |
dc.subject | autodeterminační teorie | cs_CZ |
dc.subject | alternativní pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | Célestin Freinet | cs_CZ |
dc.subject | École des Bruyères | cs_CZ |
dc.subject | individuální práce | cs_CZ |
dc.subject | autonomy | en_US |
dc.subject | self-determination theory | en_US |
dc.subject | alternative pedagogy | en_US |
dc.subject | Célestin Freinet | en_US |
dc.subject | École des Bruyères | en_US |
dc.subject | individual work | en_US |
dc.title | Rozvoj autonomie žáků ve školách C. Freineta | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 161348 | |
dc.title.translated | Development of pupils' autonomy at C.Freinet's schools | en_US |
dc.contributor.referee | Kargerová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 002105167 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou autonomie v prostředí pedagogiky Célestina Freineta. Za stěžejní cíl celé práce autorka zvolila prokázat potenciál této pedagogiky v oblasti rozvoje autonomie žáků. Teoretická část je rozdělena do dvou tematických okruhů. První se věnuje pojmu autonomie. Nejprve se ho snaží definovat na všeobecné úrovni a poté v kontextu výchovy a vzdělávání. Součástí je také popis autodeterminační teorie včetně jejích východisek pro autoregulaci učení. Druhý okruh se soustředí na pedagogiku C. Freineta. Charakterizuje jeho osobnost a základní pedagogické principy. Na závěr uvádí možnosti rozvoje autonomie v prostředí freinetovských škol. Praktická část obsahuje tři kapitoly, přičemž každá je zaměřena na jinou výzkumnou metodu. První sestává z kazuistiky školy École des Bruyères, jež aplikuje pedagogickou koncepci C. Freineta, a z pozorování, které autorka provedla ve 3. a 4. třídě této školy. Druhou tvoří tři rozhovory - dva s učitelkami zmíněné školy a jeden s odbornicí na oblast vzdělávání a Freinetovu pedagogiku. Třetí kapitola zahrnuje dotazníkové šetření s využitím autodeterminační teorie. Závěrem se autorka vyjadřuje ke stanoveným předpokladům a cílům práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the issue of an autonomy in the environment of Célestin Freinet's pedagogy. As the principal aim of the thesis the author has chosen to demonstrate the potential of this pedagogy in the sphere of the pupils' autonomy development. The theoretical part is divided into two thematic areas. The first area deals with the concept of autonomy. At first, it seeks to define the concept at a general level and then in the context of education. This part also includes a description of the self-determination theory and its bases for a self-regulation. The second area focuses on C. Freinet's pedagogy. There are characterized both his personality and the basic pedagogical principles. In the conclusion there are presented the opportunities for the autonomy development in the environment of Freinet's schools. The practical part contains three chapters, each focused on a different research method. The first chapter consists of a case study of the École des Bruyères, which applies the C. Freinet's pedagogical concept, and of the observation that the author has made in the 3rd and 4th grade of this school. The second one consists of three interviews - two with teachers from this school and one with an expert in the field of education and Freinet's pedagogy. The third chapter includes a... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021051670106986 | |