Zobrazit minimální záznam

Semiotic analysis of a Staropramen brand and his affiliations with marketing archetype
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorPajerová, Hedvika
dc.date.accessioned2017-06-02T07:01:36Z
dc.date.available2017-06-02T07:01:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/83000
dc.description.abstractCílem práce je podrobná analýza vizuální identity značky Staropramen na základě teorie využití archetypálních obrazů v marketingu. V teoretické části se zabývám archetypální teorií Jungových dvanácti archetypů, mezi které patří předobrazy toužící po nezávislosti: Neviňátko, Objevitel a Mudrc, archetypy toužící zanechat ve světě stopu: Hrdina, Psanec a Kouzelník, skupina toužící po sounáležitosti: Jeden z nás, Milenec a Klaun, skupina toužící dát světu řád: Pečovatel, Tvůrce a Vládce. Zvláštní důraz je kladen na rozdíly mezi jednotlivými archetypy dané touhy, ale také na teoretický základ vyprávění příběhů. Dále uvádím teoretický základ pro sémiotickou analýzu a závěry výzkumu pro účely své druhé diplomové práce, ve které se zabývám komunikací značky Staropramen. V praktické části práce analyzuji logo značky Staropramen, které rozebírám na jednotlivé prvky. Jejich význam dohledávám v podkladech z oblasti heraldiky, mytologie, botaniky, oneirologie a etymologie. Na základě dohledaných asociací provádím komparativní analýzu s teoretickým základem, kdy popisuji body shody a body rozdílů. V závěru práce popisuji výsledky analýzy, které odhalily nejednotnou vizuální identitu značky Staropramen, a uvádím doporučení do budoucna, kterým je zdůraznění prvků archetypu Tvůrce ve vizuální identitě a navazujících...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is the visual identity of the brand Staropramen analysis based on the theory of archetypes applied in marketing science. The theoretical part is focused on the archetypal theories of Jung. He marked twelve archetypes in his work, which include four main categories based on the desire they want to satisfy. The yearning for paradise: The Innocent, The Explorer and The Sage, archetypes that want to leave a thumbprint on the world: The Hero, The Outlaw and The Magician, a group that knows no man or no women is an island: The Regular Guy / Gal also known as The Everyman, The Lover and The Jester, group desiring to provide structure to the world: The Caregiver, The Creator and The Ruler. I focused on the differences between the various archetypes on one desire too, but also the on the theoretical basis of storytelling. I also wrote theoretical basiscs of semiotic analysis and summary of a research realized for my second thesis, focused on marketing communication of Staropramen. In the practical part I analyse the visual identity of the brand Staropramen, that I take apart to single symbols. Their importance I found in sources in the field of heraldry, mythology, botany, psychology and etymology. On the basis of identified associations I do a comparative analysis of the theoretical basis for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectArchetypycs_CZ
dc.subjectřízení značkycs_CZ
dc.subjectsémiotikacs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectStaropramencs_CZ
dc.subjectArchetypesen_US
dc.subjectbrand buildingen_US
dc.subjectsemioticen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectStaropramenen_US
dc.titleSémiotická analýza brandu Staropramen a jeho přičlenění k marketingovému archetypucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId180437
dc.title.translatedSemiotic analysis of a Staropramen brand and his affiliations with marketing archetypeen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph002103866
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je podrobná analýza vizuální identity značky Staropramen na základě teorie využití archetypálních obrazů v marketingu. V teoretické části se zabývám archetypální teorií Jungových dvanácti archetypů, mezi které patří předobrazy toužící po nezávislosti: Neviňátko, Objevitel a Mudrc, archetypy toužící zanechat ve světě stopu: Hrdina, Psanec a Kouzelník, skupina toužící po sounáležitosti: Jeden z nás, Milenec a Klaun, skupina toužící dát světu řád: Pečovatel, Tvůrce a Vládce. Zvláštní důraz je kladen na rozdíly mezi jednotlivými archetypy dané touhy, ale také na teoretický základ vyprávění příběhů. Dále uvádím teoretický základ pro sémiotickou analýzu a závěry výzkumu pro účely své druhé diplomové práce, ve které se zabývám komunikací značky Staropramen. V praktické části práce analyzuji logo značky Staropramen, které rozebírám na jednotlivé prvky. Jejich význam dohledávám v podkladech z oblasti heraldiky, mytologie, botaniky, oneirologie a etymologie. Na základě dohledaných asociací provádím komparativní analýzu s teoretickým základem, kdy popisuji body shody a body rozdílů. V závěru práce popisuji výsledky analýzy, které odhalily nejednotnou vizuální identitu značky Staropramen, a uvádím doporučení do budoucna, kterým je zdůraznění prvků archetypu Tvůrce ve vizuální identitě a navazujících...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is the visual identity of the brand Staropramen analysis based on the theory of archetypes applied in marketing science. The theoretical part is focused on the archetypal theories of Jung. He marked twelve archetypes in his work, which include four main categories based on the desire they want to satisfy. The yearning for paradise: The Innocent, The Explorer and The Sage, archetypes that want to leave a thumbprint on the world: The Hero, The Outlaw and The Magician, a group that knows no man or no women is an island: The Regular Guy / Gal also known as The Everyman, The Lover and The Jester, group desiring to provide structure to the world: The Caregiver, The Creator and The Ruler. I focused on the differences between the various archetypes on one desire too, but also the on the theoretical basis of storytelling. I also wrote theoretical basiscs of semiotic analysis and summary of a research realized for my second thesis, focused on marketing communication of Staropramen. In the practical part I analyse the visual identity of the brand Staropramen, that I take apart to single symbols. Their importance I found in sources in the field of heraldry, mythology, botany, psychology and etymology. On the basis of identified associations I do a comparative analysis of the theoretical basis for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021038660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV