Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013
Analysis of the contents of the weekly magazine 5+2 days between 2012 and 2013
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82987Identifikátory
SIS: 167416
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
14. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
média, vlastnictví médií, mediální obsah, 5+2 dny, Agrofert, Andrej Babiš, ANO, instrumentalizace, mediální, industriální mogul, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
media, media ownership, media content, 5+2 dny, Agrofert, Andrej Babiš, ANO, instrumentalization, media, industrial mogul, quantitative contents analysisDiplomová práce Analýza obsahu týdeníku 5+2 dny v letech 2012-2013 v empirické části zkoumá, jaká je struktura obsahu týdeníku, jaká jsou preferovaná témata a jaké je zastoupení příspěvků v týdeníku z hlediska definovaných proměnných v období od vzniku týdeníku v roce 2012 do parlamentních voleb, které se konaly v říjnu roku 2013. Analýza se také zabývá tím, jak je v týdeníku prezentován koncern Agrofert, jehož je týdeník součástí, a Andrej Babiš, jakožto majitel koncernu Agrofert a předseda politického hnutí ANO, které vedl jako lídr kandidátky do předčasných parlamentních voleb v roce 2013. Analýza zkoumá, zda se v obsahu týdeníku projevuje nějakým způsobem fakt, že je jeho majitel zároveň také podnikatelem, vlastníkem jedné z největších českých firem a vrcholným politikem. Metodou, zvolenou pro analýzu obsahu týdeníku, je kvantitativní obsahová analýza. V teoretické části se práce zabývá základními společenskými rolemi a funkcemi médií a koncepty svobody a nezávislosti médií. Nahlíží na tyto koncepty především z pohledu vlivu vlastnictví médií na jejich obsah a fungování. Teoretická část přináší také přehled vývoje české mediální krajiny po roce 2008 z hlediska vlastnických změn českých tištěných médií.
Abastract The thesis called Analysis of The 5+2 Days Weekly Magazine between 2012 and 2013 in its empiric part looks into the contents structure, its preferred topics and ratios of stories and cases from the defined parametres point of view throughout the period beginning the foundation of the magazine to the parliamentary elections held in October 2013. The analysis deals with the issue of presentation of the Agrofert holding as the magazine is its part and Andrej Babiš from his position of an owner and chairman of a political movement ANO he led to the snap parliamentary elections in 2013. The analysis examines if the fact that its owner is an enterpreneur, owner of one of the bigest Czech companies and a high-ranking politician has any impact on the contents of the magazine. The method used to analyse the contents is quantitative contents analysis. In its theoretical part the paper deals with basic social roles and functions of the media, concepts of free speech and independence of the media. This part of the thesis sees these concepts mainly from the ownership of the media point of view and the ownership's impact on their contents and function. The theoretical part also presents a review of the Czech media environment development after 2008 from the change of the ownership point of view.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...