Zobrazit minimální záznam

The most frequent situations stimulating defense mechanisms self-concept of pupil and their solution
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorPechačová, Michaela
dc.date.accessioned2017-06-02T05:58:46Z
dc.date.available2017-06-02T05:58:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82755
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vývojem pojmu obranných mechanismů, jak se utvářel od svých psychoanalytických počátků až po současnou psychologii. Dále se zabývá problematikou zátěžových situací, které jsou pojímány jako nejčastější možné příčiny vyvolávající obranné mechanismy v současné době. Celá práce je zasazena do školního kontextu. Orientuje se na žáky základních škol a nejčastější zátěžové situace vztahující se ke školnímu prostředí. Ve svém závěru se práce zaměřuje na celkový přístup k dětem, vyskytují-li se již v nějaké zátěžové situaci, poukazuje na možnosti, jak v těchto chvílích děti směřovat tím správným směrem a jak k nim přistupovat, pokud již aplikují některé obrany. Práce shrnuje problematiku obranných mechanismů, snaží se o modernizaci tohoto pojmu vycházejícího z historie a upozorňuje na možnosti jeho vyskytování se u školních dětí v praxi.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the development of defense mechanisms, as shaped by its psychoanalytic origins to contemporary psychology. Next, deals with stressful situations that are seen as the most common possible causes underlying defense mechanisms currently. The work is framed within the school context. It focuses on primary school pupils and frequent stressful situations related to the school environment. In its conclusion, the work focuses on the overall approach to children when they are already in a stressful situation, highlights the ways in these times, children pointing in the right direction and how to approach them if they already apply some defense. Work sums up the issue of defense mechanisms, trying to modernize this concept based on the history and highlights its possible rife among pupils in practice.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectobranné mechanismycs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectzátěžové situacecs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectfrustracecs_CZ
dc.subjectpsychoanalýzacs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectFreudcs_CZ
dc.subjectDefense Mechanismsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectStressful Situationsen_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectFrustrationen_US
dc.subjectPsychoanalysisen_US
dc.subjectSelf - concepten_US
dc.subjectFreuden_US
dc.titleNejčastější situace vyvolávající obranné mechanismy žákova sebepojetí a možnosti jejich řešenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-08
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150304
dc.title.translatedThe most frequent situations stimulating defense mechanisms self-concept of pupil and their solutionen_US
dc.contributor.refereeŠvandová, Martina
dc.identifier.aleph002036400
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vývojem pojmu obranných mechanismů, jak se utvářel od svých psychoanalytických počátků až po současnou psychologii. Dále se zabývá problematikou zátěžových situací, které jsou pojímány jako nejčastější možné příčiny vyvolávající obranné mechanismy v současné době. Celá práce je zasazena do školního kontextu. Orientuje se na žáky základních škol a nejčastější zátěžové situace vztahující se ke školnímu prostředí. Ve svém závěru se práce zaměřuje na celkový přístup k dětem, vyskytují-li se již v nějaké zátěžové situaci, poukazuje na možnosti, jak v těchto chvílích děti směřovat tím správným směrem a jak k nim přistupovat, pokud již aplikují některé obrany. Práce shrnuje problematiku obranných mechanismů, snaží se o modernizaci tohoto pojmu vycházejícího z historie a upozorňuje na možnosti jeho vyskytování se u školních dětí v praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the development of defense mechanisms, as shaped by its psychoanalytic origins to contemporary psychology. Next, deals with stressful situations that are seen as the most common possible causes underlying defense mechanisms currently. The work is framed within the school context. It focuses on primary school pupils and frequent stressful situations related to the school environment. In its conclusion, the work focuses on the overall approach to children when they are already in a stressful situation, highlights the ways in these times, children pointing in the right direction and how to approach them if they already apply some defense. Work sums up the issue of defense mechanisms, trying to modernize this concept based on the history and highlights its possible rife among pupils in practice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020364000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV