Kompetence lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých
Competencies of a lecturer using activation methods in adult education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/82715/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82715Identifikátory
SIS: 137720
Kolekce
- Kvalifikační práce [22979]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gruber, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
9. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metodyKlíčová slova (anglicky)
Lecturer, professionalization of lecturer, teacher roles, competencies of lecturer, activation methodsBakalářská práce se věnuje tématu lektorů a vymezení jejich kompetencí v rámci participativního stylu výuky ve vzdělávání dospělých. Práce se věnuje tématu lektorů využívajících aktivizační metody ve vzdělávání dospělých a nastiňuje současný stav profesionalizace lektorské práce v České republice. Vymezuje základní charakteristiky aktivizačních metod, které jsou ve výuce nejčastěji využívány s ohledem na nutné schopnosti lektora pracujícího s těmito metodami. V práci je představen kompetenční model lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých s možným návrhem využití tohoto modelu v praxi. Klíčová slova: lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metody.
This Bachelor's thesis focuses on the definition of lecturers' competences in adult education that uses a participative style of teaching. The current state of professionalization of lecturers in the Czech Republic will be explored alongside the definition of lecturer using activation methods in adult education and lecturer's competences within this thesis. The basic description of the commonly used activation teaching methods and the high teaching requirements of these methods will also be illustrated. Finally, this thesis introduces the competence model using the activation methods in adult education with a possible schema of the model usage in the real world. Key words: lecturer, professionalization of lecturer, teacher roles, competencies of lecturer, activation methods.