Evropské právo proti nekalé soutěži
European law against unfair competition
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82675Identifikátory
SIS: 129881
Kolekce
- Kvalifikační práce [13751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rozehnal, Aleš
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nekalá soutěž, klamavá reklama, srovnávací reklama, elektronické obchodováníKlíčová slova (anglicky)
unfair competition, misleading advertisement, comparative advertisement, electronic commerceResumé Evropské právo proti nekalé soutěži Tato diplomová práce se zabývá úpravou práva proti nekalé soutěži přijatou na úrovni Evropské unie. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - první seznamuje s legislativní úpravou práva proti nekalé soutěži, druhá část rozebírá právní úpravu klamavé a srovnávací reklamy jako příkladů skutkových podstat nekalé soutěže. První část práce nejprve podává přehled vývoje práva proti nekalé soutěži na mezinárodní úrovni; těžiště však spočívá v přehledu legislativy přijaté Evropskou unií. V rámci přehledu evropské legislativy nejprve seznamuje se základem pro legislativní činnost Evropské unie v oblasti nekalé soutěže. Následně navazuje přehled směrnic, jejichž primárním cílem je ochrana evropských soutěžitelů a spotřebitelů před nekalosoutěžním jednáním. Při představení jednotlivých směrnic je kladen důraz především na zjištění, zda se jedná o úpravu v režimu minimální nebo maximální harmonizace, tedy do jaké míry je ponechána možnost zákonodárcům členských států, aby se od úpravy přijaté Evropskou unií odchýlili. Čtvrtá kapitola si klade za cíl podívat se na právo proti nekalé soutěži jako na součást soukromého práva. Druhá část diplomové práce je tvořena pátou a šestou kapitolou. Pátá kapitola je věnována úpravě klamavé a srovnávací reklamy. Zkoumá, do jaké míry se...
Resumé European Law against Unfair Competition This thesis focuses on the regulation of law against unfair competition adopted on the European Union level. The thesis is composed of two parts - the first one introduces legislative regulation of law against unfair competition, the second part analyses legal regulation of misleading and comparative advertisement as the examples of merits of unfair competition. The first part of the thesis firstly overviews the law against unfair competition on the international level; the core of the thesis, however, lies in the overview of legislation adopted by the European Union. Within the summary of the European legislation it firstly introduces the background for the legislative activity of the European Union in the field of unfair competition. Subsequently, it is followed up by the overview of directives with the primary aim to protect European businesses and consumers against unfair competition. When introducing the directives it emphasises mainly the findings whether it was adopted under minimum or maximum harmonisation, therefore to which extend the member state legislators are free to diverge from the regulation adopted by the European Union. The aim of the forth chapter is to look at the law against unfair competition as a part of private law. The second part of...