Rozvoj základních pohybových schopností dětí předškolního věku, prostřednictvím her s atletickou tématikou
Development of basic motor abilities of preschool children, through games with athletic themes
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82572Identifiers
Study Information System: 132269
Collections
- Kvalifikační práce [17354]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
pohybové schopnosti, atletika, mladší školní věk, hra, rozvojKeywords (English)
výslovnost překladu motor abilities, athletics, younger school age, a game, developmentVe své diplomové práci jsem se zaměřil na rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku prostřednictvím her s atletickou tématikou. V teoretické části blíže specifikuji období předškolního věku, pohybové schopnosti - koordinaci, sílu, rychlost a vytrvalost. Věnuji se zde také specifikům sportovní přípravy v předškolním věku a atletice jako takové. V praktické části jsem vytvořil soubor her s atletickou tématikou. Hry jsou zaměřené na rozvoj pohybových schopností a dovedností - běhu, skoku a hodu. Tyto hry jsem ověřil v praxi a hodnocení z toho vyplývající v praktické části uvádím. Součástí praktické části diplomové práce je také experiment, ve kterém zjišťuji úroveň motorické výkonnosti dětí předškolního věku na počátku a po ukončení experimentu.
In my thesis, I focused on the development of motor skills of preschool children through games with an athletic theme. The theoretical part specifies in detail the preschool age, physical abilities - coordination, strength, speed and endurance. This part deals with the specifics of sports training preschoolers and athletics as such. In the practical part I have created a set of games with an athletic theme. Games are focused on the development of motor abilities and skills - running, jumping and throwing. These games I verified in practice and evaluation of resulting in the practical part. The practical part of the thesis is also an experiment in which I find the level of motor performance of preschool children at the beginning and after the end of the experime