Možnosti analýzy latentních tříd: případová studie diváků České televize
The Potential of Latent Class Analysis: the Czech Television Audience Case Study
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82145Identifikátory
SIS: 175897
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hendl, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
1. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Segmentace, analýza latentních tříd, faktorová analýza, Česká televize, veřejnoprávní funkce televizeKlíčová slova (anglicky)
Segmentation, latent class analysis, factor analysis, Czech television, public role of televisionDiplomová práce "Možnosti analýzy latentních tříd: případová studie diváků České televize" se zabývá analýzou latentních tříd a jejími možnostmi jako segmentační metody. Zkoumány jsou tři odlišné varianty - analýza latentních tříd pro spojená data z šesti vln výzkumu, simultánní analýza latentních tříd pro každou vlnu jednotlivě a analýza latentních tříd pro spojená data převedená do dichotomické podoby. Prostřednictvím sekundární analýzy dat jsou v případové studii zaměřené na postoj diváků k České televizi srovnány výsledky všech tří metod, popsány jejich silné a slabé stránky a je vybráno nejvhodnější řešení. Na základě toho jsou poté interpretovány čtyři nalezené segmenty diváků z hlediska jejich charakteristických vlastností a sociodemografických charakteristik. Oporou práce jsou texty klasických autorů v oblasti analýzy latentních tříd, na jejichž poznatky práce odkazuje.
The thesis "The Potential of Latent Class Analysis: the Czech Television Audience Case Study" deals with latent class analysis and it's potential as a segmentation method. Three different approaches are examined - latent class analysis for joint data from six research waves, simultaneous latent class analysis for each wave separately and latent class analysis for joint data transferred into dichotomous form. The results of all three methods are compared through secondary analysis of data from case study focused on audience's perception of the Czech Television; their strong and weak points are described and the most suitable solution is chosen. Based on these findings, four identified segments of the audience are then interpreted from the point of their characteristic features and sociodemographic parameters. This paper is supported by works of classic authors in the area of latent class analysis; the thesis refers to their findings that also served as basis for composition of the research hypotheses.