Zobrazit minimální záznam

Geography teaching of students with a specific learning disabilities
dc.contributor.advisorHanus, Martin
dc.creatorBlablová, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-02T03:05:17Z
dc.date.available2017-06-02T03:05:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/82113
dc.description.abstractDiplomová práce "Problematika vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na vyučování zeměpisu" pojednává o problematice specifických poruch učení v souvislosti s hodinami zeměpisu. Předkládá problematiku jejich projevů ve vyučovacím procesu a následně efektivní řešení v podobě námětů na konkrétní úkoly využitelné v hodinách zeměpisu. Praktická část vychází z projevů vybraných specifických poruch učení, které se v hodinách zeměpisu mohou projevit. Tyto projevy byly zvoleny prostřednictvím studia dostupné literatury o problematice poruch učení, na základě kterých pak byla vypracována analýza rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na tyto projevy byly vypracovány náměty úkolů v oblastech, které by žákům s vybranými poruchami učení, tedy žákům s dyslexií a dyskalkulií, měly dělat problém. Náměty jsou předloženy ve verzi, která se zpravidla v hodinách zeměpisu používá a následně ve verzi upravené, která má ověřit, zda je pro žáky tato ulehčená forma snadněji uchopitelná. Praktická část tak obsahuje vypracované náměty úkolů, popis průběhu práce žáků ZŠ s úkoly v hodině zeměpisu a následně rozbor výsledků. Výsledky se rozumí porovnání úspěšnosti žáka v obou verzích a následně doplňující informace, které jsem od žáků získala. Klíčová slova Dyslexie, dysgrafie,...cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis "Geography teaching of students with a specific learning disabilities" is concerned with specific learning disabilities related to lessons of Geography. It presents the ways of manifestation of the issue in educational process and, subsequently, the effective solutions in a form of recommendations usable in lessons of Geography. The practical part is based on the assumption of displays of certain learning disabilities that may occur in lessons of Geography. The ways how the disabilities may be displayed were estimated through studying available literature in question. Based on the above Frame Education Programme for Elementary Education was analysed. Certain proposals have been worked out for the items that seem to be problematic for pupils with dyslexia and dyscalculia. The proposals are presented in a common format usual in Geography lessons and, subsequently, in adjusted format to be checked if it is easier to understand to the corresponding pupil's. The practical part contains adapted tasks, pupils work description in Geography lessons, and analysis of results. The results represent comparing success rates of both the versions, and potential additional information acquired from pupils. Keywords Dyslexia, dysgraphia, dysortografia, specificlearningdisabilities, geography, teaching.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectDyslexiecs_CZ
dc.subjectdysgrafiecs_CZ
dc.subjectdysortografiecs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectzeměpiscs_CZ
dc.subjectvyučovánícs_CZ
dc.subjectDyslexiaen_US
dc.subjectdysgraphiaen_US
dc.subjectdysortografiaen_US
dc.subjectspecificlearningdisabilitiesen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.titleProblematika vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení ve výuce zeměpisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId146783
dc.title.translatedGeography teaching of students with a specific learning disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeKühnlová, Hana
dc.identifier.aleph002028429
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Problematika vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na vyučování zeměpisu" pojednává o problematice specifických poruch učení v souvislosti s hodinami zeměpisu. Předkládá problematiku jejich projevů ve vyučovacím procesu a následně efektivní řešení v podobě námětů na konkrétní úkoly využitelné v hodinách zeměpisu. Praktická část vychází z projevů vybraných specifických poruch učení, které se v hodinách zeměpisu mohou projevit. Tyto projevy byly zvoleny prostřednictvím studia dostupné literatury o problematice poruch učení, na základě kterých pak byla vypracována analýza rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na tyto projevy byly vypracovány náměty úkolů v oblastech, které by žákům s vybranými poruchami učení, tedy žákům s dyslexií a dyskalkulií, měly dělat problém. Náměty jsou předloženy ve verzi, která se zpravidla v hodinách zeměpisu používá a následně ve verzi upravené, která má ověřit, zda je pro žáky tato ulehčená forma snadněji uchopitelná. Praktická část tak obsahuje vypracované náměty úkolů, popis průběhu práce žáků ZŠ s úkoly v hodině zeměpisu a následně rozbor výsledků. Výsledky se rozumí porovnání úspěšnosti žáka v obou verzích a následně doplňující informace, které jsem od žáků získala. Klíčová slova Dyslexie, dysgrafie,...cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis "Geography teaching of students with a specific learning disabilities" is concerned with specific learning disabilities related to lessons of Geography. It presents the ways of manifestation of the issue in educational process and, subsequently, the effective solutions in a form of recommendations usable in lessons of Geography. The practical part is based on the assumption of displays of certain learning disabilities that may occur in lessons of Geography. The ways how the disabilities may be displayed were estimated through studying available literature in question. Based on the above Frame Education Programme for Elementary Education was analysed. Certain proposals have been worked out for the items that seem to be problematic for pupils with dyslexia and dyscalculia. The proposals are presented in a common format usual in Geography lessons and, subsequently, in adjusted format to be checked if it is easier to understand to the corresponding pupil's. The practical part contains adapted tasks, pupils work description in Geography lessons, and analysis of results. The results represent comparing success rates of both the versions, and potential additional information acquired from pupils. Keywords Dyslexia, dysgraphia, dysortografia, specificlearningdisabilities, geography, teaching.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990020284290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV