Multi-agent pathfinding with air transports
Multi-agentní pathfinding s leteckými transporty
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81915Identifikátory
SIS: 148287
Katalog UK: 990020254710106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Děchtěrenko, Filip
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
7. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
multi-agentní pathfinding, multimodální pathfinding, starcraftKlíčová slova (anglicky)
multi-agent pathfinding, multimodal pathfinding, starcraftVe většině realtimových strategiích (RTS) je často třeba řešit problém hledání nejkratší cesty pro skupinu jednotek. O tomto problému je známo, že je těžký, ale některé hry vyžadují řešení složitější verze tohoto problému. V této verzi se objevují kromě běžných pozemních jednotek i létající transporty, které se mohou dostat na jakékoliv pole na mapě, naložit jednotku na určitém místě a vyložit ji jinde. V této práci je představena nová rodina algoritmů založená na hladovém algoritmu, jehož primitivní verze je řešením nejčastěji používaným v dnešních hrách. Implementujeme tyto algoritmy v RTS hře Starcraft a změříme jejich výkon. Z těchto algoritmů vybereme ten s nejlepším výkonem jako řešení práce.
In most real-time strategy (RTS) games the problem of finding the shortest path for multiple units in real-time has to be solved many times during one match. That problem is known to be difficult, but some games require solving an even more complicated version of the problem where, in addition to land-based units, there are aerial transports, which are able to move everywhere around the map and to load a unit at one place and unload it somewhere else. In this thesis we introduce a new family of algorithms based on a greedy algorithm, which also serves as a basis for the primitive solutions used in games today. We implement these algorithms in the RTS game Starcraft and evaluate their effectiveness. From these tests we choose the one with the best performance as the solution of this thesis.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Solving Algorithms for Multi-agent Path Planning with Dynamic Obstacles
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMajerech, Ondřej (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2017)Datum obhajoby: 7. 9. 2017In this work we present the problem of multi-agent path-finding with dynamic obstacles, a generalisation of multi-agent path-finding (MAPF) in which the environment contains randomly-moving dynamic obstacles. This ... -
Pathfinding within a Hierarchical Navmesh Based on Geometry Analysis
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOChomut, Miroslav (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2014)Datum obhajoby: 26. 5. 2014Názov práce: Navigácia Hierarchickým Navmeshom založená na analýze geometrie Autor: Miroslav Chomut Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedúci diplomovej práce: Mgr. Tomáš Plch, Oddelenie mediálnej ... -
Reduction-based Solvers for Multi-agent Pathfinding: Comparing Different Models
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORamesh, Samyuktha (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2023)Datum obhajoby: 29. 6. 2023- Samyuktha Ramesh Thesis Title: Reduction-based Solvers for Multi-agent Pathfinding: Comparing Different Models Multi-agent path finding (MAPF) is the problem of navigating a set of agents from their starting position to ...
