Zobrazit minimální záznam

Long term foster-care and the temporary one - psychological aspects of the foster-parent view and child's view.
dc.contributor.advisorŠturma, Jaroslav
dc.creatorŽupová, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-02T02:19:39Z
dc.date.available2017-06-02T02:19:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81894
dc.description.abstractTato práce primárně pojednává o pěstounské péči. Seznamuje čtenáře se základními informacemi z dané tématiky. Dále se zabývá problematikou vytváření vazeb k náhradním pečovatelům. Poukazuje na rozdíly a trvalost vztahů mezi dlouhodobou pěstounskou péčí a pěstounskou péčí na přechodnou dobu. Nastiňuje specifika psychologických aspektů v obou formách péče na straně dítěte, ale i samotného pěstouna. Ve druhé části bakalářské práce je předložen kvalitativní návrh výzkumného projektu, který je orientován na dětské prožívání v samotné pěstounské péči. Snaží se poukázat na subjektivní pohledy dětí v jejich pozitivní i negativní formě vzhledem k pobytu v pěstounské péči, na pocit emocionálního zakotvení v pěstounské rodině a v neposlední řadě pohled dětí na přechody mezi rodinami a obtíže s tím spojené. Jedním z výstupů z tohoto výzkumu je vytvoření hypotéz, které budou sloužit jako podklady pro další výzkumné projekty. Klíčová slova Pěstounská péče, profesionální pěstounská péče, dlouhodobá pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, dítě, pěstounská rodina, citové přilnutícs_CZ
dc.description.abstractThis thesis primarily deals with foster care. The readers are acquainted with the basic informations from the topic. Further on it deals with the issue of creating connections with foster parents. It points out differences and permanency of the realionship between the long term foster care and the temporary foster care. It outlines the specifics of psychological aspects in both forms of foster care on the side of the child and the foster parent himself. In the second part the qualitative proposal of research is submitted which is focused on children's experience with the foster care. It is trying to point out subjective view of children in their positive and negative form, due to the foster care, emotional anchoring in foster family and last but not least the children's view of transitions between families and problems connected to it. One of the outcomes of this research is to create hypotheses which will be used as a support for next research projects. Keywords Foster care, professional foster care, long-term foster care, temporary foster care, child, foster family, attachment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPěstounská péčecs_CZ
dc.subjectprofesionální pěstounská péčecs_CZ
dc.subjectdlouhodobá pěstounská péčecs_CZ
dc.subjectpěstounská péče na přechodnou dobucs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectpěstounská rodinacs_CZ
dc.subjectcitové přilnutícs_CZ
dc.subjectFoster careen_US
dc.subjectprofessional foster careen_US
dc.subjectlong-term foster careen_US
dc.subjecttemporary foster careen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectfoster familyen_US
dc.subjectattachmenten_US
dc.titlePěstounská péče dlouhodobá a na přechodnou dobu - psychologické aspekty z pohledu pěstouna a z pohledu dítěte.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-15
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId150260
dc.title.translatedLong term foster-care and the temporary one - psychological aspects of the foster-parent view and child's view.en_US
dc.contributor.refereeŠulová, Lenka
dc.identifier.aleph002036671
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce primárně pojednává o pěstounské péči. Seznamuje čtenáře se základními informacemi z dané tématiky. Dále se zabývá problematikou vytváření vazeb k náhradním pečovatelům. Poukazuje na rozdíly a trvalost vztahů mezi dlouhodobou pěstounskou péčí a pěstounskou péčí na přechodnou dobu. Nastiňuje specifika psychologických aspektů v obou formách péče na straně dítěte, ale i samotného pěstouna. Ve druhé části bakalářské práce je předložen kvalitativní návrh výzkumného projektu, který je orientován na dětské prožívání v samotné pěstounské péči. Snaží se poukázat na subjektivní pohledy dětí v jejich pozitivní i negativní formě vzhledem k pobytu v pěstounské péči, na pocit emocionálního zakotvení v pěstounské rodině a v neposlední řadě pohled dětí na přechody mezi rodinami a obtíže s tím spojené. Jedním z výstupů z tohoto výzkumu je vytvoření hypotéz, které budou sloužit jako podklady pro další výzkumné projekty. Klíčová slova Pěstounská péče, profesionální pěstounská péče, dlouhodobá pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, dítě, pěstounská rodina, citové přilnutícs_CZ
uk.abstract.enThis thesis primarily deals with foster care. The readers are acquainted with the basic informations from the topic. Further on it deals with the issue of creating connections with foster parents. It points out differences and permanency of the realionship between the long term foster care and the temporary foster care. It outlines the specifics of psychological aspects in both forms of foster care on the side of the child and the foster parent himself. In the second part the qualitative proposal of research is submitted which is focused on children's experience with the foster care. It is trying to point out subjective view of children in their positive and negative form, due to the foster care, emotional anchoring in foster family and last but not least the children's view of transitions between families and problems connected to it. One of the outcomes of this research is to create hypotheses which will be used as a support for next research projects. Keywords Foster care, professional foster care, long-term foster care, temporary foster care, child, foster family, attachment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020366710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV