Podpora fraktúr pre jbox2d engine
Support for fractures in jbox2d engine
Podpora fraktur pro jbox2d engine
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81884Identifiers
Study Information System: 165276
Collections
- Kvalifikační práce [11322]
Author
Advisor
Referee
Vinárek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
7. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Slovak
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
JBox2D, fyzikálny engine, fyzika projektilu, voroného fragmentácia, konvexná dekompozíciaKeywords (English)
JBox2D, physics engine, bullet physics, voronoi shattering, convex decompositionJBox2D je herní engine simulující fyziku pevných těles a kapalin v 2D pros- toru. Práce poskytuje rozšíření knihovny JBox2D umožňující tříštění těles po je- jich vzájemné kolizi. Důraz je kladen na plynulost činnosti algoritmu v reálném čase, nízké nároky na výkon procesoru a přirozenost průběhu procesů tříštění. Algoritmus také poskytuje možnost definovat materiály těles a nastavovat jejich vlastnosti, na nichž závisí průběh simulace tříštění těchto těles. Je k dispozici jednoduché programátorské rozhraní založené na logice knihovny. Na demons- traci funkčnosti daného řešení práce obsahuje i jednoduchý framework s testo- vacími scénáři napodobujícími fraktury objektů. Práce poskytuje nové možnosti při vývoji 2D her pro mobilní zařízení a osobní počítače. 1
JBox2D is a game engine simulating the physics of solid objects and liquids in a 2D space. This project provides a JBox2D library extension that allows for fracturing of objects after their collision. The presented algorithm prioritizes its smooth running in real time, low processing power requirements and a natural flow of the fracturing processes. The algorithm also provides a possibility to define the materials of the objects to be fractured and set their properties, which in turn determine the outcome of the simulation process of fracturing these objects. A simple programming interface based on the logic of the library is provided. In order to demonstrate the usability of the solution, the project also contains a simple framework with test scenarios simulating fracturing of objects. This project provides new possibilities for developing 2D games for mobile devices and personal computers. 1