Výběr vzdělávacího zařízení z pohledu rodičů dětí docházejících do lesních školek
School choices by parents of children visiting forest kindergardens
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/81535/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81535Identifikátory
SIS: 162266
Kolekce
- Kvalifikační práce [17489]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejzlarová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
2. 2. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Předškolní vzdělávání, vzdělávací instituce, celoživotní vzdělávání, rodič jako aktér vzdělávací politiky, mateřská škola, lesní školkaKlíčová slova (anglicky)
Preschool education, educational institution, lifelong learning, parent as aneducational policy actor, preschool, forest kindergardenTato práce pojednává o problematice výběru vzdělávacích zařízení z pohledu rodičů dětí docházejících do lesních školek. Práce nabízí odpověď na otázky, které důvody vedly rodiče k zápisu potomka do lesní školky a jakým způsobem tito rodiče vybírají zařízení, kam potomka přihlásí k nástupu do primárního vzdělávání. Snahou je lépe rozpoznat jevy stojící za sledovaným početním nárůstem lesních školek v České republice a nastínit důvody jejich zakládání, ale i možné otázky týkající se jejich trvalosti v čase. Cílem práce je zodpovězení otázky, jakým způsobem reagují rodiče - coby klienti vzdělávací politiky a veřejně političtí aktéři - na dostupnou nabídku těchto služeb. V rámci práce jsou identifikovány nejen podobné znaky klientů lesní pedagogiky, jejich hodnotové preference a očekávání od vzdělávání, ale byly blíže popsány i tři typy lesních školek a specifické komunity, které se uvnitř nich rozvinuly. Práce předkládá osvětlení, jaké vzdělávání je občanskou společností navštěvující lesní školky skutečně poptáváno a jakým směrem lze nabízené vzdělávací služby dále rozvíjet, zda existence lesních školek pramení z potřeby rodičů edukovat dítě specifickým způsobem, nebo zda se jedná o jev pramenící z obecné potřeby rodičů umístit dítě do kolektivního zařízení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This text deal with school choices by parents of children who are currently visiting forest kindergarden. This thesis is offering answers on questions: which aspects play a rule and influent parents choices of preprimary and primary schools for their children. The impact of this work is offer an insight and better understanding into phenomenon of growth of forest kindergarden and also prediction of the possible development of this institution in the future. This work recognize parents as policy active participants who are by their school choices reacting on broadly available offers from educational system. Content of this thesis is also distinction of three types of kindergarden which were recognised. Inside this different forest kindergarden were observed three atypic communities following different values and ways of life. The impact of this work is better understanding of what parents really want, what they ask and desire to get from the educational system and how they react when they can not meet their needs and preferences in the offers from educational system. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)