Reklama na OTC jako veřejně politický problém
Advertising of OTC as a public policy issue
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80938Identifiers
Study Information System: 138331
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Háva, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Public and Social Policy
Department
Department of Public and Social Policy
Date of defense
2. 2. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Magisterská práce se zabývá volně dostupnými léčivy v České republice a jejich spotřebou. V práci jsou popsány vlivy nadužívání těchto léčiv na lidské zdraví. Podle sekundární analýzy dat se nadužívání OTC jeví jako problematické a uživatelům může uškodit. V práci jsou popsány dosavadní poznatky o spotřebě a zneužívání volně dostupných léčiv u nás a ve světě. Dále je v práci popsána regulace reklamy na volně dostupná léčiva zaměřená na širokou veřejnost. Reklama účinně ovlivňuje spotřební chování obyvatel a vzhledem k citlivé povaze medicínských produktů je potřeba ji regulovat. Sankce za porušení zákona se vzhledem k vysokým obratům farmaceutických společností jeví jako neefektivní a neodrazují společnosti od dalšího porušování. Analytická část je zaměřena na kvalitativní a kvantitativní obsahovou analýzu reklam nejvíce užívaných analgetik v České republice. Analýza je zaměřena především na persvazivní prvky a jakým způsobem je užívání léčiv v reklamách zobrazováno. Závěrem jsou navrženy možnosti úpravy současného stavu a jejich hodnocení.
This thesis deals with over-the-counter drugs and their consumption in the Czech Republic. It describes effects of over consumption of OTC on human health. According to data analysis, OTC consumption is connected with health risks and problems when used improperly. Thesis describes information about current consumption and misuse in the Czech Republic and worldwide. It also describes the regulations of OTC advertising. Advertisement does influence consumer's behaviour and it needs to be regulated. The sanctions of breaking the law are inappropriate because pharmaceutical companies do not lack money and it does not threaten them. The analytical part is dedicated to quantitative and qualitative analysis of the most popular OTC analgesics in the Czech Republic. The focus of the analysis is especially on the persuasive techniques used in advertising and how the OTC are displayed. In the end I suggest the possible solution and evaluate them.