Zobrazit minimální záznam

Children in magazines for parents in 2013
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorFišer, Ondřej
dc.date.accessioned2017-06-01T21:29:41Z
dc.date.available2017-06-01T21:29:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80931
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce je na základě výsledků sémiotické analýzy popsat způsob komunikace časopisů pro rodiče se čtenáři a zjistit, jakou roli v nich hraje zobrazení dětí. Předmětem výzkumu jsou vybrané články z oblasti komerční a nekomerční komunikace. Úvodní část práce nastiňuje stručně historii mediálních výzkumů. Na tuto část navazuje oddíl věnovaný popisu vývoje vnímání mateřství a postavení dítěte ve společnosti s důrazem na vliv křesťanství. Předmětem další kapitol je změna společenské role žen umožňující vznik ženského tisku. V této souvislosti je zvláštní pozornost věnována ženskému tisku na území České republiky. V části zabývající se legislativou jsou představena důležitá právní vymezení dětství zejména ve vztahu k médiím. Analytické části práce předchází stručná charakteristika zkoumaných časopisů a popis metody sémiotické analýzy. Výsledkem analýzy vybraných textů je popis významotvorných prvků jednotlivých sdělení, vztahů komerčních a redakčních článků a jejich zasazení do širšího společenského kontextu. Závěr práce shrnuje zásadní poznatky týkající komunikace časopisů se svými čtenáři, role zobrazení dítěte či provázanosti komerčních a nekomerčních textů.cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of the diploma thesis is to describe the way that magazines for parents communicate with their readers and to identify the role of the representation of children. A selection of articles representing both commercial and noncommercial communication is analyzed using the method of semiotic analysis. The introductory part of the thesis, briefly presenting the history of media research, is followed by a section describing the way that motherhood and the status of a child has been perceived throughout history, with special attention to the influence of Christianity. Following chapters focus on the changes of the social role of women that enabled the rise of women's periodicals, both in the USA, Europe and also in the Czech lands. The part dedicated to legislation introduces the most significant legal definitions of children and childhood in relation to media. The analytical part of the thesis is preceded by a brief characterization of the selected magazines and an explanation of the method of semiotic analysis. The analysis results in the description of meaning bearing elements of the individual pieces of information which are placed in a wider social context. The summary offers a review of the most significant findings relating to the communication of periodicals with their readers, the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKomerční komunikacecs_CZ
dc.subjectnekomerční komunikacecs_CZ
dc.subjectčasopisy pro rodičecs_CZ
dc.subjectzobrazování dětícs_CZ
dc.subjectsemiotická analýzacs_CZ
dc.subjectmediální účinkycs_CZ
dc.subjectCommerical communicationen_US
dc.subjectnoncommercial communicationen_US
dc.subjectmagazines for parentsen_US
dc.subjectrepresentation of childrenen_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.subjectmedia effectsen_US
dc.titleZobrazení dětí v časopisech pro rodiče v roce 2013cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-02
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147667
dc.title.translatedChildren in magazines for parents in 2013en_US
dc.contributor.refereeKlabíková Rábová, Tereza
dc.identifier.aleph002069109
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem diplomové práce je na základě výsledků sémiotické analýzy popsat způsob komunikace časopisů pro rodiče se čtenáři a zjistit, jakou roli v nich hraje zobrazení dětí. Předmětem výzkumu jsou vybrané články z oblasti komerční a nekomerční komunikace. Úvodní část práce nastiňuje stručně historii mediálních výzkumů. Na tuto část navazuje oddíl věnovaný popisu vývoje vnímání mateřství a postavení dítěte ve společnosti s důrazem na vliv křesťanství. Předmětem další kapitol je změna společenské role žen umožňující vznik ženského tisku. V této souvislosti je zvláštní pozornost věnována ženskému tisku na území České republiky. V části zabývající se legislativou jsou představena důležitá právní vymezení dětství zejména ve vztahu k médiím. Analytické části práce předchází stručná charakteristika zkoumaných časopisů a popis metody sémiotické analýzy. Výsledkem analýzy vybraných textů je popis významotvorných prvků jednotlivých sdělení, vztahů komerčních a redakčních článků a jejich zasazení do širšího společenského kontextu. Závěr práce shrnuje zásadní poznatky týkající komunikace časopisů se svými čtenáři, role zobrazení dítěte či provázanosti komerčních a nekomerčních textů.cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of the diploma thesis is to describe the way that magazines for parents communicate with their readers and to identify the role of the representation of children. A selection of articles representing both commercial and noncommercial communication is analyzed using the method of semiotic analysis. The introductory part of the thesis, briefly presenting the history of media research, is followed by a section describing the way that motherhood and the status of a child has been perceived throughout history, with special attention to the influence of Christianity. Following chapters focus on the changes of the social role of women that enabled the rise of women's periodicals, both in the USA, Europe and also in the Czech lands. The part dedicated to legislation introduces the most significant legal definitions of children and childhood in relation to media. The analytical part of the thesis is preceded by a brief characterization of the selected magazines and an explanation of the method of semiotic analysis. The analysis results in the description of meaning bearing elements of the individual pieces of information which are placed in a wider social context. The summary offers a review of the most significant findings relating to the communication of periodicals with their readers, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020691090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV