Postoje aktérů ve vztahu k předškolnímu vzdělávání na lokální úrovni
Beliefs of actors in relation to preschool education at local level
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80896Identifikátory
SIS: 150674
Katalog UK: 990020690990106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Kotrusová, Miriam
Oponent práce
Mouralová, Magdalena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
2. 2. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Předškolní vzdělávání, vzdělávací politika, postoj rodičů, postoj ředitelů předškolních institucí, postoj zastupitelů obce, lokální úroveňKlíčová slova (anglicky)
Pre-school education, education policy, parental beliefs, beliefs of headmasters of pre-school institutions, beliefs of representatives of the village, local levelDiplomová práce: Postoje aktérů ve vztahu k předškolnímu vzdělávání na lokální úrovni Autorka:Bc. Petra Kaplanová Abstrakt Cílem této práce je vyzkoumat a porovnat postoje a přesvědčení aktérů ve vztahu k předškolnímu vzdělávání na lokální úrovni, a zjistit jakým způsobem ovlivňují politiku předškolního vzdělávání. Metodologie je postavena na kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Nejvýznamnější používanou teorií je systém hodnot a přesvědčení (beliefs) od Paula A. Sabatiera, která je součástí teorie advokačních koalic. Celkem byly odhaleny čtyři různé postoje. První postoj nazvaný "pro alternativní" neukázal, z jakých deep core beliefs jednotliví aktéři vychází, přesto je zřejmé, že tito lidé sympatizují s alternativními vzdělávacími způsoby. Druhý postoj "tradiční kolektivní" vychází z přesvědčení, že děti by měly mít stejné podmínky pro začátek do života, kdy ve státním vzdělávání spatřují to nejlepší, co jejich děti mohou mít. Ve třetím postoji "nezainteresovaní" zastávají aktéři názor, že je lepší se do politiky nevměšovat, jelikož to buď přinese problémy, nebo to nebude mít žádný efekt. Poslední postoj "tradiční individualističtí" je také charakterizován vírou, že státní vzdělávání je nejlepší formou institucionálního vzdělávání, na rozdíl od druhého postoje však aktéři věří, že ke každému...
Diploma thesis: Beliefs of actors in relation to preschool education at local level Author: Bc. Petra Kaplanová Abstract The aim of this thesis is to explore and compare beliefs of actors in relation with preschool education at local level and determine how they influence policy of preschool education. Used methodology is a combination of qualitative and quantitative methods. The most significant used theory is a system of beliefs from Paul A. Sabatiera which is a part of theory of avocational coalitions. Four different beliefs were revealed. The first belief called "pro alternatives" did not show deep core beliefs of actors. However, it was obvious that these actors sympathize with alternative education principles. Second belief "traditional collective" is based on conviction that children should have the same conditions for the beginning of their lives. The state education is the best what is for children offered. In the third belief "not interested" are actors convicted not to participate in any level of politics. They believe it can cause either trouble or it will not have any effects. The last belief "traditional individualistic" is characterized with a belief that state form of education is the best what can be provided to children. On contrary with belief "traditional collective" these actors are...
