Potřebujeme více informací? Využití více médií současně
Do we need more information? Using of multiple media at the same time
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80868Identifikátory
SIS: 152920
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
2. 2. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sledování více médií současně, užívání médií, druhá obrazovka, mladé publikum, elektronická média, televize, internet, rozhlas, dotazníkové šetření, polostrukturovaný rozhovorKlíčová slova (anglicky)
Simultaneous media use, media usage, second screen, young audience, electronic media, television, internet, radio, survey, semi-structured interviewDiplomová práce "Potřebujeme více informací? Využití více médií současně" přibližuje fenomén využití více médií paralelně na mladém publiku ve věku 18-35 let. Práce vychází z hypotéz zahraničních průzkumů, které hovoří o novém trendu v konzumaci médií, podle něhož lidé v jeden moment používají více médií. Cílem diplomové práce je podat vhled do této problematiky. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy jako médium, mediální publikum a s nimi spojené teorie. Dále jsou představeny zahraniční studie a jejich závěry, které slouží jako východiska pro vlastní výzkum. Druhá část představuje metodologii výzkumu. Práce používá kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu, tzv. smíšený výzkum. V metodologické části jsou stručně popsány zvolené metody - dotazníkové šetření a polostrukturovaný rozhovor. Další dvě podkapitoly jsou věnovány realizaci samotného výzkumu. Výzkumný vzorek tvořilo 103 mladých lidí pro kvantitativní část výzkumu a 12 mladých lidí pro kvalitativní analýzu. Závěrem jsou shrnuty výsledky výzkumu a přiblíženy jednotlivé tematické oblasti včetně možných hypotéz.
The diploma thesis named "Do we need more information? Using of multiple media at the same time" examines the phenomen of simultaneous media usage in young audience aged 18-35 years. This thesis is based on the hypotheses of international surveys that demonstrate a new trend in consumption of media by which people use multiple media simultaneously. The aim of the thesis is to provide an insight into this issue. The first part defines basic concepts such as the media, media audience and related theories. Furthermore, international studies and their conclusions are presented, serving as a starting point for my own research. The second part presents the research methodology. The thesis makes use of a combination of a quantitative and qualitative approach, the so-called mixed research. The methodological section briefly describes the selected method - survey and an semi-structured interview. The next two sections deal with the implementation of the research itself. The sample consisted of 103 young people for the quantitative part of the survey, and 15 young people for the qualitative analysis section. The conclusion summarizes the research results and approaches each thematic area, including the possible hypotheses.