Zobrazit minimální záznam

Kindergarden teacher and child interaction in problem solving situations
dc.contributor.advisorHoráková Hoskovcová, Simona
dc.creatorMertinová, Aneta
dc.date.accessioned2017-06-01T20:04:15Z
dc.date.available2017-06-01T20:04:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80520
dc.description.abstractTato práce se zabývá způsoby interakce učitelek s dětmi v mateřských školách a svou pozornost zaměřuje na jejich interakci zejména při problémových situacích. K výběru právě problémových situací nás vede zájem o posilování psychické odolnosti dítěte a otázka, jaký způsob interakce k jejímu posílení může přispět. Doporučení pro interakci s dětmi předškolního věku hledáme v teoretické části skrze porozumění charakteristikám a potřebám předškolních dětí a prostřednictvím seznámení se s jednotlivými koncepcemi psychické odolnosti. Opíráme se zejména o přesvědčení Bandury a Seligmana, ale nacházíme inspiraci i v dalších pramenech. Současně sledujeme výsledky zahraničních studií, které popisují povahu interakce v jejich předškolních zařízeních. V empirické části práce se zabýváme otázkami, jaké interakce učitelka-dítě v mateřské škole se nejčastěji vyskytují při řešení problémové situace a zda mohou tyto interakce ze strany učitelky k dítěti být chápány jako podpůrné pro posilování psychické odolnosti dítěte. Náš výzkum je založený na analýze 242 událostí natočených na videozáznam při návštěvách předškolních zařízení v Praze. Naše výsledky pak také srovnáváme s německou studií Königové (2006), ze které jsme převzali kódovací systém. Klíčová slova: psychická odolnost, vnímaná osobní účinnost, zkušenost...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with manners of interaction of teachers with children in kindergartens and focuses mainly on solving problematic situations. We are examining question on how to strengthen resilience of children and what ways of interactions with teachers contribute to this process. To find recommendations for interactions with preschool children, we are looking at needs and characteristics of preschool children and comparing various models of resilience in the theoretical part of the work. The theories of Bandura and Seligman form a basis for our approach, but we also contrast them with other sources. At the same time, we are looking at results of international studies describing nature of interactions in their preschool institutions. In the empirical part, we look at the question, which interactions teacher-child occur with highest frequency when solving a problematic situation and if these interactions from teacher to child can be considered as supportive for strengthening resilience of the child. Our research is based on the analysis of 242 events recorded in preschool institutions in Prague. We compare our results with German study of König (2006), from which we have adapted part of the coding scheme. Keywords: resilience, self-efficacy, mediated learning experience, children (preschool...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpsychická odolnostcs_CZ
dc.subjectvnímaná osobní účinnostcs_CZ
dc.subjectzkušenost zprostředkovaného učenícs_CZ
dc.subjectděti (věk předškolní)cs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectresilienceen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectmediated learning experienceen_US
dc.subjectchildren (preschool age)en_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.titleInterakce učitelka MŠ-dítě při řešení problémových situacícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId120972
dc.title.translatedKindergarden teacher and child interaction in problem solving situationsen_US
dc.contributor.refereeŠírová, Eva
dc.identifier.aleph002032435
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá způsoby interakce učitelek s dětmi v mateřských školách a svou pozornost zaměřuje na jejich interakci zejména při problémových situacích. K výběru právě problémových situací nás vede zájem o posilování psychické odolnosti dítěte a otázka, jaký způsob interakce k jejímu posílení může přispět. Doporučení pro interakci s dětmi předškolního věku hledáme v teoretické části skrze porozumění charakteristikám a potřebám předškolních dětí a prostřednictvím seznámení se s jednotlivými koncepcemi psychické odolnosti. Opíráme se zejména o přesvědčení Bandury a Seligmana, ale nacházíme inspiraci i v dalších pramenech. Současně sledujeme výsledky zahraničních studií, které popisují povahu interakce v jejich předškolních zařízeních. V empirické části práce se zabýváme otázkami, jaké interakce učitelka-dítě v mateřské škole se nejčastěji vyskytují při řešení problémové situace a zda mohou tyto interakce ze strany učitelky k dítěti být chápány jako podpůrné pro posilování psychické odolnosti dítěte. Náš výzkum je založený na analýze 242 událostí natočených na videozáznam při návštěvách předškolních zařízení v Praze. Naše výsledky pak také srovnáváme s německou studií Königové (2006), ze které jsme převzali kódovací systém. Klíčová slova: psychická odolnost, vnímaná osobní účinnost, zkušenost...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with manners of interaction of teachers with children in kindergartens and focuses mainly on solving problematic situations. We are examining question on how to strengthen resilience of children and what ways of interactions with teachers contribute to this process. To find recommendations for interactions with preschool children, we are looking at needs and characteristics of preschool children and comparing various models of resilience in the theoretical part of the work. The theories of Bandura and Seligman form a basis for our approach, but we also contrast them with other sources. At the same time, we are looking at results of international studies describing nature of interactions in their preschool institutions. In the empirical part, we look at the question, which interactions teacher-child occur with highest frequency when solving a problematic situation and if these interactions from teacher to child can be considered as supportive for strengthening resilience of the child. Our research is based on the analysis of 242 events recorded in preschool institutions in Prague. We compare our results with German study of König (2006), from which we have adapted part of the coding scheme. Keywords: resilience, self-efficacy, mediated learning experience, children (preschool...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020324350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV