Zobrazit minimální záznam

Film Education as a part of Basic Art Education
dc.contributor.advisorCzesany Dvořáková, Tereza
dc.creatorForejt, Matěj
dc.date.accessioned2017-06-01T19:08:42Z
dc.date.available2017-06-01T19:08:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80276
dc.description.abstractZájem o dění v oblasti filmové a audiovizuální výchovy ve formálním vzdělávání se dosud soustředil především na základní školy a gymnázia, a to především díky přítomnosti předmětu Filmová/audiovizuální výchova v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Zcela stranou zájmu se však dosud nacházelo dění na základních uměleckých školách, kde lze v některých případech již poměrně dlouhou dobu sledovat velmi zajímavé počiny v rámci filmové a audiovizuální tvorby, které vznikají především v rámci výtvarného oboru. Cílem této práce bylo zmapovat tuto problematiku, podrobněji nahlédnout do reality základních uměleckých škol, poznat motivace pedagogů, kteří se ve výuce na základních uměleckých školách zabývají filmovým médiem a sledovat, jak (a zda vůbec) se osobní zkušenost s filmem promítá do jejich pedagogického působení. I s ohledem na nedostatek jakýchkoli sekundárních pramenů bylo téma uchopeno skrze metodiky známé z oblasti sociologie. Ve třech fázích sociologického průzkumu, z nichž každá je popsána v jedné kapitole, byl proveden plošný kvantitativní výzkum, posléze byly kladeny otevřené doplňující otázky a nakonec byly s vybraným vzorkem respondentů vedeny osobní rozhovory. Tento výzkum tak dokázal nastínit, kdy se na českých základních uměleckých školách objevila filmová tvorba, jaké impulsy...cs_CZ
dc.description.abstractDue to the presence of the optional Film/audiovisual education subject in the Framework Educational Programme for Basic Education and Secondary General Education, the interest in film and audiovisual education in the Czech Republic has been so far focused on primary schools and grammar schools. No attention has been paid to primary art schools, where filmmaking practices have been continuously expanding for many years, especially during art lessons. The primary aim of this thesis is to chart the issue, to examine the reality of primary art schools in detail, to uncover the motivation of teachers to teach the filmmaking and to observe potential connections between personal experience of a viewer and teaching. Considering the lack of secondary sources the author of this thesis approached the research using a sociological methodology. The three-step-research involved a quantitative study in a form of a questionnaire survey, an additional questionnaire with open-ended questions and personal interviews with selected respondents. The research sketched out the history and development of filmmaking in Czech primary art schools, the impulses leading the teachers to start with the filmmaking at school and the particular forms of such filmmaking. Also certain obstacles and limits of filmmaking and film and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfilmová výchovacs_CZ
dc.subjectfilmová a audiovizuální výchovacs_CZ
dc.subjectformální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpedagogové základních uměleckých školcs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní umělecké vzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní umělecká školacs_CZ
dc.subjectfilm educationen_US
dc.subjectfilm and audiovisual educationen_US
dc.subjectformal educationen_US
dc.subjectpedagogues of primary art schoolsen_US
dc.subjectGeneral Educational Programme for Primary Art Educationen_US
dc.subjectprimary art educationen_US
dc.subjectprimary art schoolen_US
dc.titleFilmová výchova v základním uměleckém vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-17
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165197
dc.title.translatedFilm Education as a part of Basic Art Educationen_US
dc.contributor.refereeČeněk, David
dc.identifier.aleph002096558
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZájem o dění v oblasti filmové a audiovizuální výchovy ve formálním vzdělávání se dosud soustředil především na základní školy a gymnázia, a to především díky přítomnosti předmětu Filmová/audiovizuální výchova v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Zcela stranou zájmu se však dosud nacházelo dění na základních uměleckých školách, kde lze v některých případech již poměrně dlouhou dobu sledovat velmi zajímavé počiny v rámci filmové a audiovizuální tvorby, které vznikají především v rámci výtvarného oboru. Cílem této práce bylo zmapovat tuto problematiku, podrobněji nahlédnout do reality základních uměleckých škol, poznat motivace pedagogů, kteří se ve výuce na základních uměleckých školách zabývají filmovým médiem a sledovat, jak (a zda vůbec) se osobní zkušenost s filmem promítá do jejich pedagogického působení. I s ohledem na nedostatek jakýchkoli sekundárních pramenů bylo téma uchopeno skrze metodiky známé z oblasti sociologie. Ve třech fázích sociologického průzkumu, z nichž každá je popsána v jedné kapitole, byl proveden plošný kvantitativní výzkum, posléze byly kladeny otevřené doplňující otázky a nakonec byly s vybraným vzorkem respondentů vedeny osobní rozhovory. Tento výzkum tak dokázal nastínit, kdy se na českých základních uměleckých školách objevila filmová tvorba, jaké impulsy...cs_CZ
uk.abstract.enDue to the presence of the optional Film/audiovisual education subject in the Framework Educational Programme for Basic Education and Secondary General Education, the interest in film and audiovisual education in the Czech Republic has been so far focused on primary schools and grammar schools. No attention has been paid to primary art schools, where filmmaking practices have been continuously expanding for many years, especially during art lessons. The primary aim of this thesis is to chart the issue, to examine the reality of primary art schools in detail, to uncover the motivation of teachers to teach the filmmaking and to observe potential connections between personal experience of a viewer and teaching. Considering the lack of secondary sources the author of this thesis approached the research using a sociological methodology. The three-step-research involved a quantitative study in a form of a questionnaire survey, an additional questionnaire with open-ended questions and personal interviews with selected respondents. The research sketched out the history and development of filmmaking in Czech primary art schools, the impulses leading the teachers to start with the filmmaking at school and the particular forms of such filmmaking. Also certain obstacles and limits of filmmaking and film and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020965580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV