Zobrazit minimální záznam

Self-evaluation in Secondary Schools
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorČapková, Dana
dc.date.accessioned2018-10-29T21:37:15Z
dc.date.available2018-10-29T21:37:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80034
dc.description.abstractAUTOEVALUACE NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH Abstrakt Disertační práce je zaměřena na autoevaluaci - vlastní hodnocení škol - na středních školách v České republice s důrazem na vznik a rozvoj profesních společenství učitelů a budování škol jako učících se organizací. Prostřednictvím studia české a zahraniční literatury je popsán aktuální stav bádání v oblasti autoevaluace, samostatně provedené empirické šetření pak pomohlo zjistit reálný stav v jejím provádění na našich středních školách. Autoevaluace - vlastní hodnocení škol - je v práci chápána jako podmínka dalšího rozvoje školy, zvyšování kvality učitelského sboru a veškeré činnosti školy tak, aby tato byla schopna co nejlépe reflektovat potřeby trhu a sociálních partnerů. Smyslem je, aby si škola sama vyhodnotila svoji situaci, definovala si své vlastní problémy a nacházela cesty k jejich řešení - cíleně zkvalitňovala sama sebe zevnitř. Práce ukazuje řadu přístupů, přínosů i úskalí, které současný stav autoevaluace - vlastního hodnocení - přináší. V první části jsou vymezeny základní pojmy, popsány systémy řízení kvality využívané ve výchovně vzdělávacím procesu a legislativní rámec provádění autoevaluace na středních školách. Nosnou část pak tvoří souhrn aktuálních poznatků a popis nových iniciativ řešících koncepci "profesních společenství učitelů" a "učící se...cs_CZ
dc.description.abstractSELF-EVALUATION IN SECONDARY SCHOOLS Abstract The dissertation thesis focuses on self-evaluation - self-evaluation of schools - in secondary schools in the Czech Republic with an emphasis on creation and development of professional community of teachers and creation of schools as Learning Organizations. The current state of research in the field of self-evaluation is described by the study of Czech and foreign literature. Self-conducted empirical investigation helped to determine the real state of its implementation in our secondary schools. In the framework of the thesis, self-evaluation is understood as a condition for further development of the school, improvement of the quality of teachers and all school activities; so that the school would be able to best reflect the needs of the market and its social partners. The purpose is to allow the school itself to assess its situation, to define its own problems and to find solutions - to find self-improvements. The thesis introduces a variety of approaches, benefits and difficulties that the current state of self-evaluation causes. The first part defines basic concepts, describes quality management systems used in educational process and legislative framework for the implementation of self-evaluation in secondary schools. Supporting part comprises a summary of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSelf-evaluationen_US
dc.subjectschool's self-evaluationen_US
dc.subjectquality improvementen_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.subjectProfessional Learning Communityen_US
dc.subjectteachers&aposen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectLearning Organizationen_US
dc.subjectAutoevaluacecs_CZ
dc.subjectvlastní hodnocení školycs_CZ
dc.subjectzvyšování kvalitycs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectprofesní společenství učitelůcs_CZ
dc.subjectučitelská spoluprácecs_CZ
dc.subjectučící se organizacecs_CZ
dc.titleAutoevaluace na středních školáchcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId102549
dc.title.translatedSelf-evaluation in Secondary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeChvál, Martin
dc.contributor.refereeNěmcová, Jitka
dc.identifier.aleph002094226
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csAUTOEVALUACE NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH Abstrakt Disertační práce je zaměřena na autoevaluaci - vlastní hodnocení škol - na středních školách v České republice s důrazem na vznik a rozvoj profesních společenství učitelů a budování škol jako učících se organizací. Prostřednictvím studia české a zahraniční literatury je popsán aktuální stav bádání v oblasti autoevaluace, samostatně provedené empirické šetření pak pomohlo zjistit reálný stav v jejím provádění na našich středních školách. Autoevaluace - vlastní hodnocení škol - je v práci chápána jako podmínka dalšího rozvoje školy, zvyšování kvality učitelského sboru a veškeré činnosti školy tak, aby tato byla schopna co nejlépe reflektovat potřeby trhu a sociálních partnerů. Smyslem je, aby si škola sama vyhodnotila svoji situaci, definovala si své vlastní problémy a nacházela cesty k jejich řešení - cíleně zkvalitňovala sama sebe zevnitř. Práce ukazuje řadu přístupů, přínosů i úskalí, které současný stav autoevaluace - vlastního hodnocení - přináší. V první části jsou vymezeny základní pojmy, popsány systémy řízení kvality využívané ve výchovně vzdělávacím procesu a legislativní rámec provádění autoevaluace na středních školách. Nosnou část pak tvoří souhrn aktuálních poznatků a popis nových iniciativ řešících koncepci "profesních společenství učitelů" a "učící se...cs_CZ
uk.abstract.enSELF-EVALUATION IN SECONDARY SCHOOLS Abstract The dissertation thesis focuses on self-evaluation - self-evaluation of schools - in secondary schools in the Czech Republic with an emphasis on creation and development of professional community of teachers and creation of schools as Learning Organizations. The current state of research in the field of self-evaluation is described by the study of Czech and foreign literature. Self-conducted empirical investigation helped to determine the real state of its implementation in our secondary schools. In the framework of the thesis, self-evaluation is understood as a condition for further development of the school, improvement of the quality of teachers and all school activities; so that the school would be able to best reflect the needs of the market and its social partners. The purpose is to allow the school itself to assess its situation, to define its own problems and to find solutions - to find self-improvements. The thesis introduces a variety of approaches, benefits and difficulties that the current state of self-evaluation causes. The first part defines basic concepts, describes quality management systems used in educational process and legislative framework for the implementation of self-evaluation in secondary schools. Supporting part comprises a summary of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990020942260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV