Zavedení videoobsahu v Economii
The introduction of video content in Economia
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79930Identifiers
Study Information System: 166644
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Trunečka, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
15. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Video, Video on Demand, online, Economia, internet, nová media, multimédia, digitalizace, konvergenceKeywords (English)
Video, Video on Demand, online, Economia, Internet, new media, multimedia, digitization, convergenceBakalářská práce Zavedení videoobsahu v Economii se zabývá jedním ze zásadních mediálních trendů současnosti, a to stále rostoucím akcentem internetových vydavatelů na rozvoj a výrobu videoobsahu. Tento fenomén autorka ilustruje na jednom příkladu z českého prostředí, konkrétně na příkladu vydavatelství Economia, které se v posledních dvou letech na videoprodukci zaměřilo a svou nabídku audiovizuálních obsahů soustavně rozšiřuje. Teoretická část této práce popisuje jevy, které k expanzi online videí značně přispěly. Primárně je to digitalizace médií a z ní plynoucí konvergence. Mimo to pak nástup internetu a vznik a rozvoj nových digitálních médií. Dále se v této části autorka věnuje charakteristikám internetového videa a jeho jednotlivých typů a v neposlední řadě shrnuje aspekty, které motivují mediální domy k investicím do oblasti videa. Praktickou část práce tvoří případová studie videoprodukce vydavatelství Economia. Autorka popisuje postupné zavádění videoobsahu, vznik kanálu DVTV a především pak platformy Aktuálně.TV, která veškerou videoprodukci Economie zastřešuje. Následně charakterizuje vzhled a uživatelské rozhraní platformy a rozebírá jednotlivé pořady, které nabízí. Na závěr autorka popisuje, jakým způsobem se v Economii s videem pracuje, jaké jsou postupy při produkci a postprodukci...
The bachelor thesis The introduction of video content in Economia deals with one of the essential media trends today, namely growing emphasis of online publishers on the development and production of video content. The author illustrates this phenomenon on the example from the Czech environment, concretely on the example of the publishing house Economia, which in the last two years focused on video production and its range of audio-visual content is constantly expanding. Theoretical part of the thesis describes the phenomena that greatly contributed to the expansion of videos. Primarily, it is the media digitization and also the convergence; furthermore the development of the internet and the emergence and development of new digital media. The author also describes the characteristics of internet video and its various types and finally summarizes the aspects that motivate publishing houses to invest in video content. The practical part is focused on video production of the Economia. The author describes the gradual introduction of video content, the birth of the channel DVTV and last but not least the birth of the Aktuálně.TV - a platform that unites all of the Economia video production. In addition, the author characterizes the look and user interface of the platform and analyses its programs. In...