Zobrazit minimální záznam

The usage of sensory margenting at the point of sale
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorJílková, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-01T17:50:43Z
dc.date.available2017-06-01T17:50:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79920
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o smyslovém marketingu v místě prodeje se zaměřením na jeho provedení v praxi. První část nahlíží do psychologie zákazníka a snaží se najít příčiny jeho nákupních rozhodnutí. Vzhledem k faktu, že se více než 80 % zákazníků rozhoduje o koupi určitého produktu až v místě prodeje, roste důležitost marketingové komunikace v místě prodeje, která dokáže impulzní nákup ovlivnit nejvíce. V dnešní době navíc zákazníci očekávají od nakupování nějaký ojedinělý zážitek spojený s emocemi. Druhá část bakalářské práce se tedy zabývá marketingem zaměřeným na emoce, které závisí na smyslovém vnímání. Z toho vyplývá, že je pro vyvolání příjemných emocí u zákazníka důležité působit převážně na jeho smysly. Na základě poznatků zahrnutých v části o smyslovém marketingu se bakalářská práce nakonec věnuje také příkladům efektivního využití tohoto typu marketingové komunikace v praxi. Prostřednictvím terénního šetření je zde podrobně popsáno několik provozoven, které nabízejí svým zákazníkům výjimečný zážitek z nakupování.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis contemplates sensory marketing at the point of purchase with specific focus on its implementation in practice. The first part looks into the psychology of a customer and tries to find reasons for his purchasing decisions. Because more than 80 % of customers decide on a purchase of a product at the point of purchase, the importance of marketing communication at the point of purchase which can influence the impulsive purchase is immense. Moreover, nowadays customers expects a unique experience connected with emotions from shopping. Therefore, the second part focuses on the sense-oriented marketing which is based on emotions. That suggests that in order to draw positive emotions from a customer it is essential to appeal to his emotions. Based on findings included in the part dedicated to sensory marketing, the thesis concentrates on the examples of effective usage of this type of marketing communication in practice. Using a field research, several stores that offer their customers a exceptional experience from shopping are depicted thoroughly.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSmyslový marketingcs_CZ
dc.subjectsmyslycs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectmultisensorický marketingcs_CZ
dc.subjectvícesmyslový marketingcs_CZ
dc.subjectin-store komunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikace v místě prodejecs_CZ
dc.subjectNikecs_CZ
dc.subjectBomtoncs_CZ
dc.subjectSephoracs_CZ
dc.subjectALO diamondscs_CZ
dc.subjectALOvecs_CZ
dc.subjectSensory marketingen_US
dc.subjectsmyslyen_US
dc.subjectemotionsen_US
dc.subjectmultisensory marketingen_US
dc.subjectvícesmyslovýen_US
dc.subjectin-store marketing communicationen_US
dc.subjectpoint of sale marketingen_US
dc.subjectNikeen_US
dc.subjectBomtonen_US
dc.subjectSephoraen_US
dc.subjectALO diamondsen_US
dc.subjectALOveen_US
dc.titleVyužití smyslového marketingu v místě prodejecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-13
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151930
dc.title.translatedThe usage of sensory margenting at the point of saleen_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
dc.identifier.aleph002092684
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o smyslovém marketingu v místě prodeje se zaměřením na jeho provedení v praxi. První část nahlíží do psychologie zákazníka a snaží se najít příčiny jeho nákupních rozhodnutí. Vzhledem k faktu, že se více než 80 % zákazníků rozhoduje o koupi určitého produktu až v místě prodeje, roste důležitost marketingové komunikace v místě prodeje, která dokáže impulzní nákup ovlivnit nejvíce. V dnešní době navíc zákazníci očekávají od nakupování nějaký ojedinělý zážitek spojený s emocemi. Druhá část bakalářské práce se tedy zabývá marketingem zaměřeným na emoce, které závisí na smyslovém vnímání. Z toho vyplývá, že je pro vyvolání příjemných emocí u zákazníka důležité působit převážně na jeho smysly. Na základě poznatků zahrnutých v části o smyslovém marketingu se bakalářská práce nakonec věnuje také příkladům efektivního využití tohoto typu marketingové komunikace v praxi. Prostřednictvím terénního šetření je zde podrobně popsáno několik provozoven, které nabízejí svým zákazníkům výjimečný zážitek z nakupování.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis contemplates sensory marketing at the point of purchase with specific focus on its implementation in practice. The first part looks into the psychology of a customer and tries to find reasons for his purchasing decisions. Because more than 80 % of customers decide on a purchase of a product at the point of purchase, the importance of marketing communication at the point of purchase which can influence the impulsive purchase is immense. Moreover, nowadays customers expects a unique experience connected with emotions from shopping. Therefore, the second part focuses on the sense-oriented marketing which is based on emotions. That suggests that in order to draw positive emotions from a customer it is essential to appeal to his emotions. Based on findings included in the part dedicated to sensory marketing, the thesis concentrates on the examples of effective usage of this type of marketing communication in practice. Using a field research, several stores that offer their customers a exceptional experience from shopping are depicted thoroughly.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990020926840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV