Zobrazit minimální záznam

Acceptance and development of a child with hearing impairment in a hearing family
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorHalamová, Hana
dc.date.accessioned2017-06-01T17:33:49Z
dc.date.available2017-06-01T17:33:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79852
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá přijetím a vývojem dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. Teoretická část se v první kapitole zabývá sluchovým postižením a základní terminologií oboru. Druhá kapitola se věnuje možnostem kompenzace a rehabilitace sluchu. Třetí kapitola pojednává o komunikaci dětí se sluchovým postižením a představuje jednotlivé komunikační systémy. Předposlední kapitola se věnuje vývoji a výchově dítěte se sluchovým postižením. Závěrečná kapitola teoretické části představuje systém výchovně-vzdělávací péče o děti se sluchovým postižením v České republice. Praktická část diplomové práce se zabývá zkušenostmi rodičů s výchovou dítěte se sluchovým postižením. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, jak probíhá přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. S ohledem na téma práce byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Výsledky práce by měly umožnit porozumění rodičům v situaci, kdy je jejich úkolem vychovat dítě se sluchovým postižením.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the acceptance and development of a child with hearing impairment in a hearing family. The first chapter of the theoretical part deals with hearing impairment and the basic terminology of the discipline. The second chapter deals with the possibilities of compensation and rehabilitation of hearing. The third chapter represents the communication of hearing impaired children and different communication systems. The penultimate chapter is devoted to the development and education of children with hearing impairment. The final chapter of the theoretical part represents the system of educational care for children with hearing impairment in the Czech Republic. The practical part of the thesis deals with the experiences of parents raising a child with hearing impairment. The main objective of the research is to find out how the acceptance and development of a hearing impaired child in a hearing family. According to the character of the research, qualitative research method was used. The results of the work should facilitate the understanding of parents in a situation where it is their task to raise a child with hearing impairment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectkompenzace sluchucs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectvývoj dítětecs_CZ
dc.subjectvýchovně-vzdělávací péčecs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectcompensation of hearingen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectchild developmenten_US
dc.subjecteducational careen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.titlePřijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodiněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133692
dc.title.translatedAcceptance and development of a child with hearing impairment in a hearing familyen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph002026244
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá přijetím a vývojem dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. Teoretická část se v první kapitole zabývá sluchovým postižením a základní terminologií oboru. Druhá kapitola se věnuje možnostem kompenzace a rehabilitace sluchu. Třetí kapitola pojednává o komunikaci dětí se sluchovým postižením a představuje jednotlivé komunikační systémy. Předposlední kapitola se věnuje vývoji a výchově dítěte se sluchovým postižením. Závěrečná kapitola teoretické části představuje systém výchovně-vzdělávací péče o děti se sluchovým postižením v České republice. Praktická část diplomové práce se zabývá zkušenostmi rodičů s výchovou dítěte se sluchovým postižením. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, jak probíhá přijetí a vývoj dítěte se sluchovým postižením ve slyšící rodině. S ohledem na téma práce byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Výsledky práce by měly umožnit porozumění rodičům v situaci, kdy je jejich úkolem vychovat dítě se sluchovým postižením.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the acceptance and development of a child with hearing impairment in a hearing family. The first chapter of the theoretical part deals with hearing impairment and the basic terminology of the discipline. The second chapter deals with the possibilities of compensation and rehabilitation of hearing. The third chapter represents the communication of hearing impaired children and different communication systems. The penultimate chapter is devoted to the development and education of children with hearing impairment. The final chapter of the theoretical part represents the system of educational care for children with hearing impairment in the Czech Republic. The practical part of the thesis deals with the experiences of parents raising a child with hearing impairment. The main objective of the research is to find out how the acceptance and development of a hearing impaired child in a hearing family. According to the character of the research, qualitative research method was used. The results of the work should facilitate the understanding of parents in a situation where it is their task to raise a child with hearing impairment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020262440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV