Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově
Felis versus Felix - Symbolic and narative content (of Cat) in Art and Art education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79844Identifikátory
SIS: 130967
Kolekce
- Kvalifikační práce [19299]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Arbanová, Linda
Oponent práce
Raudenský, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
7. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
zvíře, člověk, myšlenka, symbol, slovo, obraz, vlastnosti, souvislosti, obecné, konkrétní, transformace, výtvarná výchovaKlíčová slova (anglicky)
animal, man, thought, symbol, word, picture, feature, relation, general, concrete, transformation, art educationTéma diplomové práce je Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově. Tato práce je teoretickou i praktickou studií tématu. Teoretická část se zabývá uchopením klíčových slov, jejich významy, kočkou jako takovou, její symbolikou, historií, jejími vlastnostmi, konotacemi, které se k ní vážou. Diplomantka mapuje výskyt a význam kočky ve výtvarném umění a v literatuře, který dokládá konkrétními příklady. Dále nabízí možnosti využití tématu ve výtvarné výchově a představuje již zpracovanou výtvarnou řadu Zvíře v nás. Diplomantka navrhuje další možnosti využití tématu v pedagogické praxi. Praktická část práce vychází z výsledků heuristické přípravy. Obsahuje dva cykly výtvarných prací různého charakteru, které spolu však souvisí.
The theme of this diploma thesis is Felis versus Felix - symbolical and narrative content within art and arts education. This thesis is both theoretical and practical study of the topic. Theoretical part is concerned with understanding key words, their meaning, cat itself, its symbolic, history, properties, and connotations connected to it. The author of the thesis maps the occurrence of cat in art and literature, which she supports by specific examples. She further offers using the theme of the thesis in arts education and introduces already existing art set called "Animal within us". The author proposes another possibilities of using the theme within pedagogical practise. Practical part of the thesis stems from results of heuristic preparation. It contains two sets of art works of various but interconnected nature.