Školní vzdělávací program a ZUŠ
General Educational Program and Music School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79824Identifikátory
SIS: 149406
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tichá, Libuše
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
8. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
základní umělecké školství, školní vzdělávací program, rámcově vzdělávací program, školská reforma, inovace, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
Elementary Art Schools, School Educational Programme, Framework Educational Programme, School Reform, Innovation, Qualitative ResearchCílem diplomové práce je zjistit prostřednictvím kvalitativní studie s podpůrnou metodou rozhovoru, zda vybrané ZUŠ v rámci jednoho kraje za srovnatelných podmínek zvolily stejné metody postupu při tvorbě ŠVP, zda přistoupily k jeho tvorbě inovativně nebo zvolily cestu tvorby ze stávajících osnov. Dále se práce zabývá otázkou, jestli sledované školy stále pracují na svém ŠVP a jestli ho inovativně dotvářejí podle zpětné vazby získané z praxe. Poslední okruh, kterým se práce zabývá, je samotná výuka podle ŠVP, její klady a zápory z úhlu pohledu jednotlivých škol.
The purpose of this diploma thesis is to find out, whether selected elementary art schools, operating under the same conditions in the same district, have chosen the same ways of creating and implementing SEP (School Educational Programme). The creation of SEP could be conceived either innovatively or by expansion of existing curriculum. The thesis also deals with the question, whether schools included in the research continuously work on their SEP and, simultaneously, whether they are able to edit and improve it according to the feedback and experience obtained in practice. The last area of research is an issue of teaching according to SEP. The thesis investigates its pros and cons from the point of view of each included school.