Školní vzdělávací program a ZUŠ
General Educational Program and Music School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79824Identifiers
Study Information System: 149406
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Tichá, Libuše
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
základní umělecké školství, školní vzdělávací program, rámcově vzdělávací program, školská reforma, inovace, kvalitativní výzkumKeywords (English)
Elementary Art Schools, School Educational Programme, Framework Educational Programme, School Reform, Innovation, Qualitative ResearchCílem diplomové práce je zjistit prostřednictvím kvalitativní studie s podpůrnou metodou rozhovoru, zda vybrané ZUŠ v rámci jednoho kraje za srovnatelných podmínek zvolily stejné metody postupu při tvorbě ŠVP, zda přistoupily k jeho tvorbě inovativně nebo zvolily cestu tvorby ze stávajících osnov. Dále se práce zabývá otázkou, jestli sledované školy stále pracují na svém ŠVP a jestli ho inovativně dotvářejí podle zpětné vazby získané z praxe. Poslední okruh, kterým se práce zabývá, je samotná výuka podle ŠVP, její klady a zápory z úhlu pohledu jednotlivých škol.
The purpose of this diploma thesis is to find out, whether selected elementary art schools, operating under the same conditions in the same district, have chosen the same ways of creating and implementing SEP (School Educational Programme). The creation of SEP could be conceived either innovatively or by expansion of existing curriculum. The thesis also deals with the question, whether schools included in the research continuously work on their SEP and, simultaneously, whether they are able to edit and improve it according to the feedback and experience obtained in practice. The last area of research is an issue of teaching according to SEP. The thesis investigates its pros and cons from the point of view of each included school.