Show simple item record

Transmedia Storytelling & Amnesty International In the Czech Republic and the UK, 1993-2003
dc.contributor.advisorCviklová, Lucie
dc.creatorO'Donoghue, Veronique
dc.date.accessioned2020-08-17T10:33:51Z
dc.date.available2020-08-17T10:33:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79676
dc.description.abstractOd devadesátých let dvacátého století lze sledovat dva souběžné procesy: výrazný rozmach digitální komunikace a rozvoj neziskového sektoru. Ačkoliv neziskový sektor sílil globálně, v České republice byl tento růst ještě patrnější, navíc se zde neziskové organizace v první dekádě po pádu komunismu setkávaly se zajímavými výzvami. Předkládaná explanatorní případová studie srovnává pomocí SWOT analýzy organizaci Amnesty International v České republice a ve Velké Británii. Při náhledu na historii organizace, na způsob jejího fungování a na konkrétní aktivity různých jejích sekcí v obou zemích je aplikována metoda komunikace zvaná transmedia storytelling, jež je uplatňována například v žurnalistice či v komerčním sektoru, není ovšem příliš využívána v neziskovém sektoru. Cílem práce je prozkoumat, jak může být tato technika užitečná pro mezinárodní neziskové organizace, jako je Amnesty International, a to zejména v efektivitě tzv. nastolování agendy, při mobilizaci zdrojů a při volbě vhodných technik vedení kampaní a získávání finančních prostředků v závislosti na specifikách daného regionu. Klíčová slova: transmedia storytelling, Amnesty International, nastolování agendy, neziskové organizace, mobilizace zdrojů.cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract Since the 1990s, two parallel international phenomena have occurred: the growth of digital communications and the growth of the non-profit sector. The latter growth has taken place globally, but is acutely visible in the Czech Republic. In the Czech Republic, the 1990s posed an interesting challenge for the growth of non-profit organisations after the fall of Communism. One communications practice which has been utilised in business, journalism and the media is transmedia storytelling, though its application has been lacking in the non- profit sector. Through the utilisation of SWOT analysis methodology, this master's thesis will see this practice extrapolated to the non-profit sector in an exploratory case study of Amnesty International groups at various levels in both the Czech Republic and the United Kingdom. From this, the work hopes to achieve a better understanding of how transmedia storytelling practices could aid an international non-profit organisation, such as Amnesty International, in the effectivity of its agenda setting and resource mobilisation - thus eliminating discrepancies between regions in campaigning and fundraising. Keywords: Agenda Setting, Amnesty International, Non-Profit Organisation, Resource Mobilisation, Transmedia Storytellingen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectAgenda Settingen_US
dc.subjectAmnesty Internationalen_US
dc.subjectNon-Profit Organisationen_US
dc.subjectResource Mobilisationen_US
dc.subjectTransmedia Storytellingen_US
dc.subjectAgenda Settingcs_CZ
dc.subjectAmnesty Internationalcs_CZ
dc.subjectNon-Profit Organisationcs_CZ
dc.subjectResource Mobilisationcs_CZ
dc.subjectTransmedia Storytellingcs_CZ
dc.titleTransmedia Storytelling & Amnesty International In the Czech Republic and the UK, 1993-2003en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-21
dc.description.departmentPracoviště Historické sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Historical Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId153945
dc.title.translatedTransmedia Storytelling & Amnesty International In the Czech Republic and the UK, 1993-2003cs_CZ
dc.contributor.refereeReifová, Irena
dc.identifier.aleph002028952
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorical Sociologyen_US
thesis.degree.disciplineHistorická sociologiecs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Pracoviště Historické sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Historical Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorická sociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistorical Sociologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csOd devadesátých let dvacátého století lze sledovat dva souběžné procesy: výrazný rozmach digitální komunikace a rozvoj neziskového sektoru. Ačkoliv neziskový sektor sílil globálně, v České republice byl tento růst ještě patrnější, navíc se zde neziskové organizace v první dekádě po pádu komunismu setkávaly se zajímavými výzvami. Předkládaná explanatorní případová studie srovnává pomocí SWOT analýzy organizaci Amnesty International v České republice a ve Velké Británii. Při náhledu na historii organizace, na způsob jejího fungování a na konkrétní aktivity různých jejích sekcí v obou zemích je aplikována metoda komunikace zvaná transmedia storytelling, jež je uplatňována například v žurnalistice či v komerčním sektoru, není ovšem příliš využívána v neziskovém sektoru. Cílem práce je prozkoumat, jak může být tato technika užitečná pro mezinárodní neziskové organizace, jako je Amnesty International, a to zejména v efektivitě tzv. nastolování agendy, při mobilizaci zdrojů a při volbě vhodných technik vedení kampaní a získávání finančních prostředků v závislosti na specifikách daného regionu. Klíčová slova: transmedia storytelling, Amnesty International, nastolování agendy, neziskové organizace, mobilizace zdrojů.cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract Since the 1990s, two parallel international phenomena have occurred: the growth of digital communications and the growth of the non-profit sector. The latter growth has taken place globally, but is acutely visible in the Czech Republic. In the Czech Republic, the 1990s posed an interesting challenge for the growth of non-profit organisations after the fall of Communism. One communications practice which has been utilised in business, journalism and the media is transmedia storytelling, though its application has been lacking in the non- profit sector. Through the utilisation of SWOT analysis methodology, this master's thesis will see this practice extrapolated to the non-profit sector in an exploratory case study of Amnesty International groups at various levels in both the Czech Republic and the United Kingdom. From this, the work hopes to achieve a better understanding of how transmedia storytelling practices could aid an international non-profit organisation, such as Amnesty International, in the effectivity of its agenda setting and resource mobilisation - thus eliminating discrepancies between regions in campaigning and fundraising. Keywords: Agenda Setting, Amnesty International, Non-Profit Organisation, Resource Mobilisation, Transmedia Storytellingen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Pracoviště Historické sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020289520106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV