Praktické úlohy pro výuku biochemie, Struktura proteinů.
Hands-on Activities for Biochemistry Education, Protein Structure.
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79441Identifikátory
SIS: 167486
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Oponent práce
Teplá, Milada
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
16. 10. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Materiály připravené v rámci této práce představují jednoduché pokusy s proteiny a tvorbou vlastních bílkovin, respektive jejich modelů. Jejich originalita a dobrý aktivizační potenciál spočívají především v tom, že si studenti vlastníma rukama připraví model zadaného proteinu a při tom využívají znalosti principů hlavních mezimolekulových interakcí. Materiály byly také připravovány tak, aby odpovídaly současným trendům v přírodovědném vzdělávání, zahrnují hlavní prvky badatelsky orientované výuky. Přínos materiálů pro osvojení učiva struktury proteinů byl ověřován na několika středních školách.
Materials prepared within this rigorous thesis include simple experiments with proteins and some hands-on activities with protein folding using toobers (protein models). Their originality and strong activation potential consist in creating a protein structure by students own hands. Students have to apply knoledge, how main intermolecular interactions work. Materials were also prepared to respect the contemporary tendencies in science education, they contain the main principles of Inquiry Based Science Education. Their efectivity for acquiring protein structure curriculum was tested in several secondary schools.