Show simple item record

Brand building of Google and Seznam.cz on the Czech market: comapartive study
dc.contributor.advisorKlimeš, David
dc.creatorBešťák, Václav
dc.date.accessioned2017-06-01T13:41:56Z
dc.date.available2017-06-01T13:41:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78840
dc.description.abstractNěkolik let bylo Česko jednou ze šesti zemí (vedle Ruska, Japonska, Tchaj-wanu, Číny a Koreje), kde Google nebyl jasná jednička na trhu s internetovým vyhledáváním. Zvýšit podíl nad lokálním Seznamem se mu podařilo až v roce 2011, přesto ale zůstává české prostředí velmi specifické a obě společnosti mezi sebou stále soutěží a tvrdě usilují o první pozici. Bakalářská práce "Budování značek Google a Seznam.cz na českém trhu: komparativní studie" zjišťuje, jak česká online populace obě značky vnímá. Sekundárním cílem je objasnit, v čem tkví úspěch značky Seznam.cz, která je rovnocenným konkurentem zahraničnímu Googlu, i proč je situace v českém prostředí tak odlišná. Práce se skládá ze dvou částí. V první části se autor zabývá významem nových médií při vyhledávání obsahu, historickým vývojem i současnými trendy. Definuje pojmy image a identita značky a zmiňuje základní techniky a metody používané při výzkumu image. Tyto teoretické poznatky pak přenáší do praxe. Ve druhé části autor nejprve provádí SWOT analýzu obou značek, následně prezentuje výsledky vlastního kvantitativního výzkumu.cs_CZ
dc.description.abstractFor many years, the Czech Republic was one of the six countries (including Russia, Japan, Taiwan, China, and Korea), where Google was not the number one search engine. Google increased its market share in the year 2011, in comparison with the local leader Seznam.cz. Nevertheless, the Czech market stays still highly specific and both companies are still competing and striving for the first position. Bachelor thesis "Brand building of Google and Seznam.cz on the Czech market: comparative study" explores how both brands are seen by Czech online population. A secondary objective is to clarify the success of Seznam.cz, which can act as an equal competitor for Google, and why the Czech market is so specific. The thesis consists two parts. In the first part of the thesis, the author discusses the importance of new media for data retrieval; historical development of data retrieval; and current trends in search engines branch. The author defines the terms "brand image" and "brand identity" and describes basic techniques and methods that are used in brand image research. Theoretical knowledge is transferred into practice. The second part of the thesis is based on SWOT analysis and quantitative research.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvyhledávačecs_CZ
dc.subjectGooglecs_CZ
dc.subjectSeznam.czcs_CZ
dc.subjectbrandcs_CZ
dc.subjectimage značkycs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectOsgoodův sémantický diferenciálcs_CZ
dc.subjectsearch enginesen_US
dc.subjectGoogleen_US
dc.subjectSeznam.czen_US
dc.subjectbranden_US
dc.subjectbrand imageen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectOsgood's semantic differentialen_US
dc.titleBudování značek Google a Seznam.cz na českém trhu: komparativní studiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-14
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId166457
dc.title.translatedBrand building of Google and Seznam.cz on the Czech market: comapartive studyen_US
dc.contributor.refereeSoukeník, Štěpán
dc.identifier.aleph002092840
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNěkolik let bylo Česko jednou ze šesti zemí (vedle Ruska, Japonska, Tchaj-wanu, Číny a Koreje), kde Google nebyl jasná jednička na trhu s internetovým vyhledáváním. Zvýšit podíl nad lokálním Seznamem se mu podařilo až v roce 2011, přesto ale zůstává české prostředí velmi specifické a obě společnosti mezi sebou stále soutěží a tvrdě usilují o první pozici. Bakalářská práce "Budování značek Google a Seznam.cz na českém trhu: komparativní studie" zjišťuje, jak česká online populace obě značky vnímá. Sekundárním cílem je objasnit, v čem tkví úspěch značky Seznam.cz, která je rovnocenným konkurentem zahraničnímu Googlu, i proč je situace v českém prostředí tak odlišná. Práce se skládá ze dvou částí. V první části se autor zabývá významem nových médií při vyhledávání obsahu, historickým vývojem i současnými trendy. Definuje pojmy image a identita značky a zmiňuje základní techniky a metody používané při výzkumu image. Tyto teoretické poznatky pak přenáší do praxe. Ve druhé části autor nejprve provádí SWOT analýzu obou značek, následně prezentuje výsledky vlastního kvantitativního výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enFor many years, the Czech Republic was one of the six countries (including Russia, Japan, Taiwan, China, and Korea), where Google was not the number one search engine. Google increased its market share in the year 2011, in comparison with the local leader Seznam.cz. Nevertheless, the Czech market stays still highly specific and both companies are still competing and striving for the first position. Bachelor thesis "Brand building of Google and Seznam.cz on the Czech market: comparative study" explores how both brands are seen by Czech online population. A secondary objective is to clarify the success of Seznam.cz, which can act as an equal competitor for Google, and why the Czech market is so specific. The thesis consists two parts. In the first part of the thesis, the author discusses the importance of new media for data retrieval; historical development of data retrieval; and current trends in search engines branch. The author defines the terms "brand image" and "brand identity" and describes basic techniques and methods that are used in brand image research. Theoretical knowledge is transferred into practice. The second part of the thesis is based on SWOT analysis and quantitative research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990020928400106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV