Budování značek Google a Seznam.cz na českém trhu: komparativní studie
Brand building of Google and Seznam.cz on the Czech market: comapartive study
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78840Identifikátory
SIS: 166457
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Soukeník, Štěpán
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vyhledávače, Google, Seznam.cz, brand, image značky, analýza, Osgoodův sémantický diferenciálKlíčová slova (anglicky)
search engines, Google, Seznam.cz, brand, brand image, analysis, Osgood's semantic differentialNěkolik let bylo Česko jednou ze šesti zemí (vedle Ruska, Japonska, Tchaj-wanu, Číny a Koreje), kde Google nebyl jasná jednička na trhu s internetovým vyhledáváním. Zvýšit podíl nad lokálním Seznamem se mu podařilo až v roce 2011, přesto ale zůstává české prostředí velmi specifické a obě společnosti mezi sebou stále soutěží a tvrdě usilují o první pozici. Bakalářská práce "Budování značek Google a Seznam.cz na českém trhu: komparativní studie" zjišťuje, jak česká online populace obě značky vnímá. Sekundárním cílem je objasnit, v čem tkví úspěch značky Seznam.cz, která je rovnocenným konkurentem zahraničnímu Googlu, i proč je situace v českém prostředí tak odlišná. Práce se skládá ze dvou částí. V první části se autor zabývá významem nových médií při vyhledávání obsahu, historickým vývojem i současnými trendy. Definuje pojmy image a identita značky a zmiňuje základní techniky a metody používané při výzkumu image. Tyto teoretické poznatky pak přenáší do praxe. Ve druhé části autor nejprve provádí SWOT analýzu obou značek, následně prezentuje výsledky vlastního kvantitativního výzkumu.
For many years, the Czech Republic was one of the six countries (including Russia, Japan, Taiwan, China, and Korea), where Google was not the number one search engine. Google increased its market share in the year 2011, in comparison with the local leader Seznam.cz. Nevertheless, the Czech market stays still highly specific and both companies are still competing and striving for the first position. Bachelor thesis "Brand building of Google and Seznam.cz on the Czech market: comparative study" explores how both brands are seen by Czech online population. A secondary objective is to clarify the success of Seznam.cz, which can act as an equal competitor for Google, and why the Czech market is so specific. The thesis consists two parts. In the first part of the thesis, the author discusses the importance of new media for data retrieval; historical development of data retrieval; and current trends in search engines branch. The author defines the terms "brand image" and "brand identity" and describes basic techniques and methods that are used in brand image research. Theoretical knowledge is transferred into practice. The second part of the thesis is based on SWOT analysis and quantitative research.