Česká tištěná média a hromadný nástup internetu
The Czech Press Media and The Bulk Internet Onset
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78837Identifikátory
SIS: 166874
Katalog UK: 990020931120106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Osvaldová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
16. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Nová média, Internet, webové stránky, tištěná média, sociální sítě, Hospodářské noviny, RespektKlíčová slova (anglicky)
New media, Internet, Web sides, Press Media, Social network, Hospodářské noviny, RespektOblastí zájmu této bakalářské práce jsou tištěná média v České republice a jejich reakce na hromadný nástup internetu, potažmo síťových médií. V první, teoretické části se věnujeme historii vzniku a vývoje internteu v souvislosti s internetem na území Československého státu* a později České republiky. Následuje základní charakteristika síťových médií, nebo podle jiných autorů také médií nových. Potom je věnována pozornost interaktivitě jako jedné z klíčových a nejrozvinutějších vlastnotí síťových médií. Potom následuje popis určitých možných přístupů k vymoženostem digitálních technologií a jejich využití v celospolečenském kontextu při práci s informacemi, včetně možných rizik a nebezpečí, které moderní komunikační technologie případně mohly způsobit či už dokonce způsobily. V praktické části se práce zaměřuje především na redakce Hospodářských novin a časopisu Respekt s cílem zmapovat postupy, které obě dvě redakce podnikly jako reakci na nástup internetu, a ilustrovat změny v jejich přístupu podle toho, jak se vyvíjelo uplatnění a využití internetových technologií. Předpokládáme, že by práce mohla být užitečná pro zadavatele inzerce a představitele oborů, věnujících se problematice digitalizace při novinářské práci či jiném zpracování informací. Práce čerpá hlavně z odborné literatury, jiných...
This thesis is devoted to new media, in relation to the printed media. We would like to learn what did the printed newspaper editors take to internetisation is not destroyed and to ensure a good position in the media market. In this work we're trying to show the example of the Czech print media: on the magazine and on the newspaper. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The first part covers various theoretical considerations modern theorists internetization to understand as much as possible. Than we dedicated to the history of the formation and evolution internteu in the context of the Internet on the territory of the Czechoslovakia and later the Czech Republic. Following basic characteristics of network media, or by other authors also new media. Then attention is paid to interactivity as a key attribute, and the most advanced network media. This is followed by a description of some possible approaches to the conveniences of digital technologies and their use in a wide context when working with information, including the potential risks and dangers that modern communications technology eventually could lead to or have even caused. The practical part of the work focuses mainly on the editors of Hospodářské noviny and Respekt with the aim of mapping procedures that the two...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...
