Česká tištěná média a hromadný nástup internetu
The Czech Press Media and The Bulk Internet Onset
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78837Identifiers
Study Information System: 166874
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Osvaldová, Barbora
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
16. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Nová média, Internet, webové stránky, tištěná média, sociální sítě, Hospodářské noviny, RespektKeywords (English)
New media, Internet, Web sides, Press Media, Social network, Hospodářské noviny, RespektOblastí zájmu této bakalářské práce jsou tištěná média v České republice a jejich reakce na hromadný nástup internetu, potažmo síťových médií. V první, teoretické části se věnujeme historii vzniku a vývoje internteu v souvislosti s internetem na území Československého státu* a později České republiky. Následuje základní charakteristika síťových médií, nebo podle jiných autorů také médií nových. Potom je věnována pozornost interaktivitě jako jedné z klíčových a nejrozvinutějších vlastnotí síťových médií. Potom následuje popis určitých možných přístupů k vymoženostem digitálních technologií a jejich využití v celospolečenském kontextu při práci s informacemi, včetně možných rizik a nebezpečí, které moderní komunikační technologie případně mohly způsobit či už dokonce způsobily. V praktické části se práce zaměřuje především na redakce Hospodářských novin a časopisu Respekt s cílem zmapovat postupy, které obě dvě redakce podnikly jako reakci na nástup internetu, a ilustrovat změny v jejich přístupu podle toho, jak se vyvíjelo uplatnění a využití internetových technologií. Předpokládáme, že by práce mohla být užitečná pro zadavatele inzerce a představitele oborů, věnujících se problematice digitalizace při novinářské práci či jiném zpracování informací. Práce čerpá hlavně z odborné literatury, jiných...
This thesis is devoted to new media, in relation to the printed media. We would like to learn what did the printed newspaper editors take to internetisation is not destroyed and to ensure a good position in the media market. In this work we're trying to show the example of the Czech print media: on the magazine and on the newspaper. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The first part covers various theoretical considerations modern theorists internetization to understand as much as possible. Than we dedicated to the history of the formation and evolution internteu in the context of the Internet on the territory of the Czechoslovakia and later the Czech Republic. Following basic characteristics of network media, or by other authors also new media. Then attention is paid to interactivity as a key attribute, and the most advanced network media. This is followed by a description of some possible approaches to the conveniences of digital technologies and their use in a wide context when working with information, including the potential risks and dangers that modern communications technology eventually could lead to or have even caused. The practical part of the work focuses mainly on the editors of Hospodářské noviny and Respekt with the aim of mapping procedures that the two...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...